Consulent WMO

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 28 Overijssel

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

3 nov 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

25 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Consulent WMO
Gemeente Hellendoorn is een ondernemende gemeente in het hart van Overijssel. De ambtelijke organisatie staat op dit moment voor een grote veranderopgave. Het sociaal beleid van de gemeente wordt bijgesteld om zorg en ondersteuning aan inwoners te kunnen blijven leveren, die dat echt nodig hebben.

Ben jij in staat om als consulent mensen in onze samenleving te motiveren zelf aan de slag te gaan? Weet jij hoe je mensen in hun kracht zet? En beschik jij over de eigenschappen zelfsturend, flexibel en proactief? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een collega consulent WMO generalist! 

Wat ga je doen?
Je verzorgt de intake, behandelt en onderzoekt de aanvragen en je rapporteert en adviseert WMO breed, je hebt ook ervaring en affiniteit met de voorzieningen en woningaanpassingen die voorkomen binnen de WMO. Daarnaast ondersteun je de inwoner bij het oplossen van problemen en verwijs je eventueel door naar gespecialiseerde instanties. Je maakt de afweging in hoeverre hulp nodig is, of dat de inwoner door eigen kracht en inzet van het eigen netwerk voldoende geholpen wordt. Tevens ben je in staat om samen met de inwoner een integraal ondersteuningsplan op te stellen. Hierbij kijk je naar het volledige systeem en hulpvragen op verschillende domeinen.

Wat vragen wij?
Je hebt een afgeronde HBO opleiding, in de richting van sociaal juridische, maatschappelijk (social) werk of juist meer ergonomie. Je hebt aantoonbare ervaring in en kennis van het vakgebied. Wij werken met de Suite en InProces. Wij vinden het een pré als je daar ervaring in hebt. Daarnaast heb je kennis van de relevante wet- en regelgeving en de sociale kaart. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Tevens ben je analytisch, gestructureerd, stressbestendig en je bent in staat om regie te voeren. Als collega vinden wij het belangrijk dat je enthousiast, flexibel en een teamplayer bent en goed integraal kan samenwerken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur