Juridisch adviseur handhaving

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 32 - 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Omschrijving van de opdracht
Je ondersteunt en adviseert collega’s van het cluster Juridisch Advies van de afdeling Veiligheid en in het bijzonder de burgemeester over verschillende veiligheidsthema’s. Denk aan de bestuurlijke aanpak van drugscriminaliteit, crisismaatregelen, interventies die nodig zijn om overlast in de buitenruimte te voorkomen, incidenten, betogingen en de inzet van noodbevoegdheden, waarvoor je ook besluiten opstelt.

Bestuurlijke maatregelen openbare orde en veiligheid
Samen met een collega ben je verantwoordelijk voor bestuurlijke maatregelen als opvolging van bestuurlijke rapportages van de politie. Hiervoor werk je veel samen met de politie en adviseer je de burgemeester. Met je collega’s uit het team OOV, waaronder het cluster Juridisch Advies, spar je over inhoudelijke vraagstukken, aanwijzingsbesluiten en werkinstructies.

Advisering handhaving
Je gaat ook het team TOR (Toezicht Openbare Ruimte) ondersteunen. Het team bestaat uit negentien boa's en toezichthouders en vier collega’s van het team Markten en Haven. Zij zijn veel buiten om toe te zien op de naleving van regels. Je adviseert hen bij lastige casussen en het strafrechtelijke gedeelte van hun werk, zoals het toepassen van de Alcoholwet en APV en strafrecht. Ook het sluiten van een drugspand of het opleggen van een dwangsom aan een voetbalsupporter zijn voorbeelden. Je geeft advies over een variëteit aan onderwerpen en stelt hiervoor zo nodig handhavingsbesluiten op.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeentes;

  4. Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht en het beoordelen van bestuurlijke rapportages;

  5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid én handhaving Alcoholwet én APV (benoem dit expliciet in het cv).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een juridische richting (20 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van advies richting gemeentebestuur, burgemeester en politie (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);

  4. Beschikbaar op vrijdag (25 punten);

Competenties

  • Accuraat

  • Flexibel

  • Communicatief vaardig, mondeling en schriftelijk

  • Prettig in de omgang

  • Hands on

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2. (32 - 36 u (minimaal 32 u) (1 kandidaat bij 32u, of 2 kandidaten bij 36 u die beiden dan 18u werken)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagmiddag 7 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Uren per week: 32 - 36 u (minimaal 32 u) (1 kandidaat bij 32u, of 2 kandidaten bij 36 u die beiden dan 18u werken) uur

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur