Begindatum:
1 mei 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
15 apr 2025Aanleiding
Ben jij een juridisch expert met een sociale en verbindende instelling? Wil jij bijdragen aan een zorgvuldige en efficiënte behandeling van bezwaarschriften binnen het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou!
De gemeente Borne is op zoek naar een:
Secretaris Commissie Bezwaarschriften met als zwaartepunt het Sociaal Domein
Omschrijving van de opdracht
Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften speel je een cruciale rol in de behandeling van bezwaarschriften. Je bent een sparringpartner voor de commissieleden, stelt de adviezen van de commissie op en bewaakt de procedures. Daarnaast bereid je de hoorzittingen voor en onderhoud je contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.
Beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaren;
Opstellen van adviezen van de commissie;
Bewaken van de procedures rondom de behandeling van bezwaarschriften;
Voorbereiden van de hoorzittingen en onderhouden van contacten met bezwaarden, derden en andere betrokkenen over de werkwijze van de commissie en de voortgang van het proces;
Juridisch adviseren aan de commissie;
Opstellen van het jaarverslag van de Commissie advisering bezwaarschriften;
Verrichten van algemene juridische werkzaamheden binnen de organisatie.
Kandidaat omschrijving
Jij bent juridisch sterk onderlegd, hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht;
Specifieke kennis van het Sociaal Domein is een pré;
Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel;
Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen;
Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren;
Je bent effectief en efficiënt;
Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
De kandidaat is juridisch sterk onderlegd, met minimaal een HBO diploma met voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht;
De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
30 punten
Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel;
Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen;
Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren;
Je bent effectief en efficiënt;
Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;
Wensen
De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
Meer dan 8 jaar (10 Punten)
5 tot 8 jaar (5 Punten)
Minder dan 5 jaar (0 Punten)
De kandidaat beschikt minimaal over 3 jaar recente en specifieke kennis van het Sociaal Domein.
Meer dan 5 jaar (10 Punten)
3 tot 5 jaar (5 Punten)
Minder dan 3 jaar (0 Punten)
De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025 tussen 12 uur en 14 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
1 punt
Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
1 punt
Aanvullende informatie
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).
Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
Planning is als volgt:
Aanbieden tot woensdag 30 april 2025 (09.30)
Vragen tot woensdag 16 april 2025 (17.00)
Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.