Secretaris Commissie Bezwaarschriften

Rheineplein 1, 7622 DG Borne, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

15 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Aanleiding
Ben jij een juridisch expert met een sociale en verbindende instelling? Wil jij bijdragen aan een zorgvuldige en efficiënte behandeling van bezwaarschriften binnen het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

De gemeente Borne is op zoek naar een:  
Secretaris Commissie Bezwaarschriften met als zwaartepunt het Sociaal Domein   

Omschrijving van de opdracht
Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften speel je een cruciale rol in de behandeling van bezwaarschriften. Je bent een sparringpartner voor de commissieleden, stelt de adviezen van de commissie op en bewaakt de procedures. Daarnaast bereid je de hoorzittingen voor en onderhoud je contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.   

  • Beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaren; 

  • Opstellen van adviezen van de commissie; 

  • Bewaken van de procedures rondom de behandeling van bezwaarschriften; 

  • Voorbereiden van de hoorzittingen en onderhouden van contacten met bezwaarden, derden en andere betrokkenen over de werkwijze van de commissie en de voortgang van het proces; 

  • Juridisch adviseren aan de commissie; 

  • Opstellen van het jaarverslag van de Commissie advisering bezwaarschriften; 

  • Verrichten van algemene juridische werkzaamheden binnen de organisatie. 

Kandidaat omschrijving

  • Jij bent juridisch sterk onderlegd, hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht; 

  • Specifieke kennis van het Sociaal Domein is een pré; 

  • Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel; 

  • Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen; 

  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren; 

  • Je bent effectief en efficiënt; 

  • Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken; 

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. De kandidaat is juridisch sterk onderlegd, met minimaal een HBO diploma met voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht;

  2. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.

  3. De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
30 punten

  • Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel;

  • Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen;

  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren;

  • Je bent effectief en efficiënt;

  • Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;

Wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.

    • Meer dan 8 jaar (10 Punten)

    • 5 tot 8 jaar (5 Punten)

    • Minder dan 5 jaar (0 Punten)

  2. De kandidaat beschikt minimaal over 3 jaar recente en specifieke kennis van het Sociaal Domein.

    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (5 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (0 Punten)

  3. De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025 tussen 12 uur en 14 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
    1 punt

  4. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 punt

Aanvullende informatie

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • Planning is als volgt:

    • Aanbieden tot woensdag 30 april 2025 (09.30)

    • Vragen tot woensdag 16 april 2025 (17.00)

Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur