Projectleider implementatie PI systeem

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 3 dagen
110 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 jan 2025

Projectleider Implementatie Personeelsinformatiesysteem
Voor de duur van een jaar – gemiddelde inzet 24 uur per week

Samen met 8 andere gemeenten in de regio hebben we een nieuw personeelsinformatiesysteem aanbesteed. Vanaf 1 januari 2026 gaan we werken met Youforce. In 2025 staat de implementatie van dit nieuwe systeem centraal.

Wij zijn op zoek naar een ervaren projectleider die ons hierin begeleidt. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor een succesvolle implementatie van het nieuwe PI system binnen de gemeente Roosendaal. Jij zorgt ervoor dat de overgang soepel verloopt en dat alle betrokkenen goed worden meegenomen in het proces.

Wat ga je doen?
Als regio hebben we een gezamenlijke doestelling ; per 1 januari 2026 moet het nieuwe PI-systeem bij alle deelnemers operationeel zijn. Waar mogelijk zullen we daarin gezamenlijk optrekken. Tegelijkertijd heeft elke deelnemer zijn eigen implementatiewensen en dus -traject. De projectleider die wij zoeken is verantwoordelijk voor de implementatie en borging binnen de gemeente Roosendaal. Waar mogelijk zoek je samenwerking en afstemming binnen de regio. Waar nodig maak je je hard voor onze eigen planning en voor maatwerkoplossingen die passen bij onze wensen en onze manier van werken. Samen met de collega’s van de salarisadministratie en P&O breng je de werkprocessen in kaart en draag je zorg voor de juiste inrichting binnen de systemen. Je wordt hierin deels ondersteund door de functioneel beheerders die in regionaal verband werkzaam zijn. Je bewaakt de voortgang, kwaliteit en budget van het project en coördineert de samenwerking tussen alle interne en regionale betrokkenen. Waar nodig organiseer je trainingen en workshops voor de gebruikers en zorg je voor heldere communicatie en instructie. Kortom; je zorgt ervoor dat alle medewerkers in welke rol dan ook goed voorbereid zijn en weten wat er van ze verwacht wordt vanaf 1 januari 2026. We gaan ervan uit dat je eventuele knelpunten onderweg weet op te lossen en dat je gaat en staat voor een soepele livegang van het nieuwe PI systeem.

Wat breng jij mee?

  • Minimaal 3-5 jaar ervaring als projectleider, bij voorkeur met IT implementaties.

  • Een afgeronde opleiding op HBO niveau, bij voorkeur in een relevante richting (bijvoorbeeld bedrijfskunde, HRM of IT).

  • Kennis van en ervaring met personeelsinformatiesystemen.

  • Sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden.

  • Ervaring met verandermanagement en het begeleiden van organisatieverandering.

  • Een oplossingsgerichte houding en het vermogen om mensen te motiveren

Eisen

  • Kandidaat heeft ruime ervaring op het gevraagde werkterrein, bij voorkeur bij een gemeente (blijkt uit CV )

  • De kandidaat beschikt bij voorkeur over een (afgeronde) relevante opleiding op HBO niveau, richting bedrijfskunde, HR of IT (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek)

    • communicatief vaardig

    • flexibel

    • proactief en initiatiefrijk

    • resultaatgericht

    • samenwerken

  • De kandidaat heeft minimaal 3-4 jaar relevante werkervaring (blijkt uit de CV)

  • Ben je zzp’er of wil je een zzp’er aanbieden? In het kader van goed werkgeverschap werken wij samen met een derde contractpartij. Dat betekent dat de opdracht getoetst wordt aan de wet- en regelgeving en je als ZZP-er of intermediair de opdracht uitvoert met tussenkomst van Haert ZZPcontractmanagement. Ga je daarmee akkoord?

  • De kandidaat heeft specieke vakkennis van PI systemen (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft specieke vakkennis en ervaring met IT implementaties (blijkt uit CV)

  • De kandidaat heeft ervaring met verandermanagement en/of organisatieveranderingen (blijkt uit CV )

Wensen

  • Het tarief is maximaal € 110,--, dit is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Tevens gaan wij er vanuit dat de kandidaat over eigen devices (smartphone/laptop) beschikt of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren ?
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur