Kwaliteitsmedewerker Schuldhulpverlening

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 15 dagen
80 24 - 30 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24 - 30

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wij zoeken een medewerker kwaliteit sociaal domein met als aandachtsgebied Schuldhulpverlening
Een sterke schakel tussen beleid en praktijk

Opdrachtomschrijving
Afdeling WijZ is het toegangsteam van de gemeente Waalwijk voor alle zorg en ondersteuning op het gebied van welzijn, inkomen, jeugd en zorg. Wij hebben als doel om de inwoners daar waar nodig passende hulp te bieden binnen de kaders waaruit we moeten denken en werken.

Met jouw kennis van Schuldhulpverlening en het Sociaal Domein weet jij ons team Geldzorgen te ondersteunen en te voorzien van een daadkrachtige aanpak op kwaliteit en veranderingen binnen Schulphulpverlening. Jij bent er voor het organiseren en implementeren van alles wat deze collega’s nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. 

Jij weet balans te vinden tussen wat praktisch uitvoerbaar en juridisch gezien mogelijk is. Je doet dit binnen de financiële kaders die er zijn en streeft naar een optimale dienstverlening voor onze inwoners. Want daar gaat het uiteindelijk om!
Kortom; een analytische, daadkrachtige kartrekker met het vermogen flexibel naar kwaliteitsvraagstukken te kijken. 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je initieert en coördineert verbetervoorstellen met betrekking tot de ondersteuning van inwoners met schuldenproblematiek, Vroegsignalering en brede ondersteuning toeslagenaffaire

  • Je adviseert over de toepassing van regelgeving en beleid en vertaalt hierbij ontwikkelingen in wetgeving naar de uitvoering,

  • Je denkt mee over het actualiseren van beleidsregels en verordeningen,

  • Je bent vraagbaak voor Schuldhulp- Vroegsignalering- en brede ondersteuning toeslagenaffairevraagstukken voor collega’s uit het team.

Kandidaat omschrijving
Jij hebt een stevige achtergrond in de Schulphulpverlening en snapt goed welke processen de basis vormen voor het succesvol functioneren van ons team Geldzorgen.
Je bent daadkrachtig, probleemoplossend en je hebt affiniteit met armoedebestrijding. Je bekijkt vraagstukken vanuit diverse invalshoeken. Je kunt hierbij denken aan de wetgeving, diverse regels en ook de belangen die in het werkveld spelen.

Je bent voor afdeling WijZ een sparringpartner en vraagbaak op het gebied van Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en brede ondersteuning toeslagenaffaire naast dat je de verbinding hebt met collega’s van beleid.

Jij bent sociaal en communicatief sterk, dit komt goed van pas omdat je de balans moet houden tussen de wensen vanuit veranderd beleid en wetgeving en wat praktisch haalbaar is. De functie is breed en daardoor kan er veel op jouw pad komen. Dat is voor jou geen probleem want jij bent sterk in het stellen van prioriteiten en weet focus te behouden.

Jij weet goed wat er speelt in het brede schuldendomein en kan daardoor de vertaalslag maken naar werkbare processen voor de uitvoering. Schuldhulpverlening is altijd in beweging, in deze functie zoeken we dus iemand die streeft naar procesoptimalisatie. Wat in theorie bedacht wordt, moet in praktijk uit te voeren zijn.

Competenties en kennis:

  • Je hebt minimaal een relevante Hbo opleiding afgerond (bijvoorbeeld SJD of rechten)

  • Je beschikt over een brede deskundigheid van het schuldendomein (WGS) Deze deskundigheid heb je opgedaan door werkervaring binnen een gemeente of schuldhulpverlenende instantie

  • Je hebt ruime kennis van het gehele schuldhulpverleningstraject (van aanmelding tot nazorg) en de NVVK richtlijnen

  • Kennis van het schuldhulpverleningstraject aan ondernemers is een pluspunt

  • Kennis van de brede ondersteuning toeslagenaffaire is een pluspunt

  • Je bent een daadkrachtige persoonlijkheid en wil graag doorpakken

  • Jij bent proactief in het signaleren van verbeteringen en actief in de verbetervoorstellen om de kwaliteit van het team Geldzorgen te verhogen

  • Je kunt goed zelfstandig werken

  • Je hebt goed zicht op de ontwikkelingen die spelen in het vakgebied Sociaal Domein

Eisen

  1. Je hebt minimaal een relevante HBO opleiding afgerond (zoals bijvoorbeeld SJD of rechten. Toon duidelijk aan met het CV

  2. Je hebt minimaal 3 jaar recente werkervaring binnen het schuldendomein en je bent in ieder geval thuis in de gemeentelijke schuldhulp. Toon duidelijk aan met het CV

  3. Je hebt kennis van het gehele traject (van aanmelding tot nazorg), de NVVK richtlijnen en van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening. Toon duidelijk aan met het CV

Gunningscriteria

  1. Je hebt aantoonbare ervaring met werken met Zorgned Toon duidelijk aan met het CV
    Weging: 5 %

  2. Relevante recente ervaring met ondernemers in het schuldendomein Toon duidelijk aan met het CV
    Weging: 20 %

  3. Kennis en ervaring van de brede ondersteuning toeslagenaffaire Toon duidelijk aan met het CV
    Weging: 25 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze interviews toetsen we de kennis, ervaring en competenties
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie
24-30 uur Rooster en hybride werken in onderling overleg.

Let op!: In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur