Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
6 jun 2025Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met iets meer dan 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Omschrijving van de opdracht
Als onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling/ruimtelijke ordening bieden we jou een dynamische rol waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.
Daarnaast horen ook de volgende taken bij jouw werkzaamheden:
Advies geven aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau
Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
Het project- en procesmatig begeleiden van projecten van derden die qua omvang niet binnen EPOS (zie hieronder) behandeld kunnen worden.
Op inhoud bijdragen aan de totstandkoming van gemeentelijke projecten in de fysieke leefomgeving
Het voorbereiden, toetsen en begeleiden van grotere projecten van derden, waarbij de initiatiefnemer verantwoordelijk is voor de volledige aanvraag, inclusief de motivering (ETFAL) en alle onderzoeken
Op inhoud bijdragen aan de totstandkoming van gemeentelijke projecten in de fysieke leefomgeving
De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website epos.staphorst.nl
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling of Ruimtelijke Ordening;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;
Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling of ruimtelijke ordening in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het formuleren van heldere adviezen in ruimtelijke projecten en het toelichten daarvan aan college en/of gemeenteraad (40 punten);
Aantoonbare werkervaring in een bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (beschrijf dit duidelijk met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
Kandidaat is minimaal 50% aanwezig op kantoor (10 punten).
Competenties
Analytisch;
Flexibel;
Samenwerken;
Communicatief sterk (verbaal en schriftelijk).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek. De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oude IJsselstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oude IJsselstreek Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).