Adviseur Wegen

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 36 Utrecht

Begindatum:

5 jun 2025

Einddatum:

5 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Adviseur Wegen
Periode: Van 05 juni 2025 tot 05 december 2025 (6 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 100 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10


Organisatie
Utrecht heeft jou nodig!
Utrecht groeit, verdicht en verduurzaamt. De stad werkt hard aan de huidige en toekomstige opgaven op het gebied van klimaat, mobiliteit, gezondheid en leefbaarheid. De afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) bestaat uit meerdere groepen waaronder groep Wegen, Constructies en Installaties (WCI). Binnen WCI ligt ook het beheer over de assets van Wegen, zoals bijvoorbeeld wegen, bebording en straatmeubilair. Om in lijn met de doorontwikkeling van de organisatie de vele actuele werkzaamheden op goede wijze doorgang te geven, zijn we op zoek naar een Adviseur Wegen.

Opdrachtomschrijving

  • In de rol van Adviseur Wegen komt alles naar voren wat met wegbeheer te maken heeft.

  • Concreet bestaan je werkzaamheden uit:

  • Je levert technisch inhoudelijk verhardingsadvies van planvorming tot meldingen;

  • Je bent het aanspreekpunt voor het onderhoud van technische aspecten;

  • Je adviseert over de technische aspecten van verhardingsmaterialen;

  • Je coordineert nadere technische onderzoeken (deflectie metingen, boorkernonderzoeken, etc.) en interpreteert uitkomsten en past onderhoudsmaatregelen daarop aan;

  • Je zorgt voor het actueel houden van kaders/randvoorwaarden voor de wegen:

  • Je neemt vanuit beheer deel aan vooroverleggen waarin nieuwe assets binnen (grote) projecten worden afgestemd en hierin stellen van kaders/ randvoorwaarden;

  • Je toetst projecten/ ontwerpen in de voorbereidingsfase en geeft wijzigingen en aandachtspunten mee;

  • Je beoordeelt nieuwe objecten in uitvoering ten aanzien van de bouwkwaliteit en van de kwaliteitsdocumenten en je koppelt adequaat de nodige aandachtspunten terug;

  • Je beoordeelt overdrachtstukken en bij akkoord het in ontvangst en in beheer nemen van nieuwe objecten inclusief het (laten) actualiseren van beheerinfo;

  • Je behandelt programmeringsvragen van andere organisatieonderdelen en de hiervoor nodige beheermaatregelen vanuit Wegen;

  • Je assisteert de beheerder Wegen en de rest van het team;

  • Je geeft advies aan projectleiders en ontwerpers over Wegbeheer en aanleg nieuwe wegen en reconstructies;

  • Je geeft advies over initiatieven vanuit de inwoners van Utrecht, dit gekoppeld aan de omgevingswet.


Resultaat van de opdracht:

  • Meewerken met de cycli van beheer.

  • Meehelpen aan de verdere ontwikkeling en opbouw van de organisatie.


Kandidaat omschrijving

  1. Hbo werk -en denkniveau, bijvoorbeeld in de richting van civiele techniek of wegenbouw;

  2. Je hebt kennis van wegbeheer en minimaal 4 jaar relevante werkervaring. Dit op het vlak van beleid, programmering en uitvoering;

  3. Ervaring met het initieren, voorbereiden en uitvoeren van projecten op het gebied van wegbeheer/openbare ruimte;

  4. Je staat stevig in je schoenen en bent in staat om de assetmanager en het team te ondersteunen en te vertegenwoordigen in een grote diversiteit aan projecten. Dit ook wanneer meningen verschillen;

  5. Je kunt goed in teamverband werken en netwerken gaat jou gemakkelijk af. Samen met het team en de organisatie klaar je immers de klus.

  6. Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Aanvullende informatie

  • Gesprekken zijn gepland in de week van 12 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • De kandidaat beschikt bij voorkeur over voor de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Gemeente Utrecht ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.

  • De standplaats voor de opdracht is de locatie van Stadsbedrijven aan de Tractieweg 2 te Utrecht. Je eerste aanspreekpunt binnen BOR is de teamleider Wegen en Spelen.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Let op!: In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur