Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24-32Publicatiedatum:
24 jan 2025Financieel Adviseur
Periode: zsm voor een periode van 12 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 - 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 100,00 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Een veilige en leefbare stad voor onze inwoners, ondernemers en bezoekers. Daar werken wij als gemeente Utrecht aan. Dat doen we door te werken aan een goede sfeer op straat en door overlast, criminaliteit, (openbare orde) incidenten of crises te voorkomen, te beperken en te beheersen. Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financien van het organisatieonderdeel Open Orde en Veiligheid (OOV). De afdeling openbare orde en veiligheid (OOV) ondersteunt de Burgemeester hierin. De gemeente voert op deze manier haar regiefunctie op de lokale veiligheid uit. Ze draagt deze verantwoordelijkheid samen met talrijke partners zoals bewoners, ondernemers, instellingen en met professionele veiligheidspartners zoals het Openbaar Ministerie, Politie en de Veiligheidsregio Utrecht.
Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met een Business Controller, Adviseur Business Control en een Inkoop specialist.
Opdrachtomschrijving
In jouw rol als Financieel Adviseur houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:
Opstellen van (financiele) rapportages.
Opstellen van begrotingswijzigingen en verwerking hiervan in de gemeentelijke systemen (Lias).
Gevraagd en ongevraagd adviseren van budgethouders en opereren als sparringpartner van de business controllers.
Budgetteren en verantwoorden van o.a. subsidieprojecten (Specifieke Uitkeringen).
Fungeren als aanspreekpunt voor de financiele administratie.
Opstellen van het proces en het inrichten van een projectadministratie voor binnenkomende subsidies, inclusief het vastleggen van afspraken met partners.
Ondersteunen van overige financiele processen (o.a. inkoop, memoriaal boekingen).
Je werkt vanuit je eigen professionaliteit, maar bent ook onderdeel van een team waarin je samenwerkt met je directe collega's en de business controller. Actieve afstemming is hierbij noodzakelijk, door elkaar te informeren, te raadplegen en met elkaar te schakelen.
Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als bij de jaarrekening 2025 (eerste kwartaal 2026) de financiele administratie en verantwoording op het programma Veilige Stad recht op een rechtmatige wijze kan plaats vinden.
Jij hebt/bent:
Minimaal hbo werk- en denkniveau.
Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfseconomie.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie als financieel adviseur.
Ervaring met het werken in een financiele administratie.
Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financien (onder andere memoriaal boekingen, prognoses, analyses en projectadministraties).
Bij voorkeur ervaring met financiele systemen (het zou mooi zijn als je ervaring hebt met SAP HANA).
Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
Duidelijkheid in jouw communicatie. Jij communiceert op een transparante wijze met collega's en jouw stakeholders.
Resultaatgerichtheid in jouw werk. Jij levert kwaliteit en kunt werken met deadlines. Vanwege de nauwe samenwerking en de intensieve afstemming, zullen de werkzaamheden grotendeels plaats vinden vanuit het Stadskantoor. Hybride werken is in overleg mogelijk.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 11 februari 2025 (in de ochtend). De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief en circa 75% voor kwaliteit.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.