Financieel adviseur

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100 36 Utrecht

Begindatum:

24 mei 2024

Einddatum:

24 aug 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 mei 2024

Financieel adviseur
Periode: z.s.m. voor eerst 3 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 100 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Deze opdracht voer je uit binnen de afdeling Financien van het organisatieonderdeel Financien, Inkoop en Juridische Zaken (FIJ). FIJ is een organisatieonderdeel die het bestuur, de directie en organisatie voorziet van ondersteuning en advies. Daarnaast is FIJ ook verantwoordelijk voor strategisch beleid, kaderstelling en de functionele aansturing op het gebied van financien, inkoop en juridische zaken. Wij zorgen ervoor dat, in samenwerking met de andere bedrijfsvoering onderdelen, de bedrijfsvoering modern is en mee ontwikkelt met de organisatie.

Als Financieel Adviseur werk je samen in een team met financieel specialisten. Je hebt een verantwoordelijke functie met een echte voorttrekkers rol. Je werkt nauw samen met, je bent sparringpartner van en je ondersteunt de organisatieonderdelen. Daarnaast adviseer en draag je bij aan de totstandkoming van de producten van onze planning & control cyclus. Bij de jaarrekening ben jij de paragraafregisseur van de lokale heffingen. Maar ook vertegenwoordig je de gemeente Utrecht in de regie overleggen Belastingsamenwerking gemeenten en Hoogheemraadschap Utrecht. Kortom: Jij zorgt dat de financiele advisering op het gebied van lokale heffingen goed verloopt.

Je taken zijn:

  • Jij maakt de financiele vertaalslag van ons beleid. Hierbij signaleer je ontwikkelingen in de financiele processen;

  • Zorgdragen voor het tijdig opstellen en afstemmen met collegas van stukken voordat deze voor besluitvorming worden aangeboden bij de directie of het College van B&W;

  • Accounthouder zijn voor een of meer organisatieonderdelen, waarmee je regelmatig afstemt. Daarbij heb je zowel contact met de business controllers van die organisatieonderdelen als met concern control;

Lokale heffingen:

  • Het ondersteunen, adviseren van verschillende organisatieonderdelen die de lokale heffingen in hun portefeuille hebben en bijdragen aan de totstandkoming van de planning & control producten;

  • Regiehouder zijn bij de Belastingsamenwerking gemeenten en Hoogheemraadschap Utrecht (BghU). BghU is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet Waardering Onroerende Zaken.

Jij bent/hebt:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;

  • Relevante werkervaring op het gebied van financieel advies geven. Jij maakt gemakkelijk de vertaalslag van beleid naar financien.

  • Jij geeft advies op alle niveaus, van collega's tot aan de wethouder.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financien/lokale heffingen;

  • Duidelijkheid in jouw communicatie. Jij communiceert op een transparante wijze met collega's en jouw stakeholders;

  • Resultaatgerichtheid in jouw werk. Jij levert kwaliteit en kunt werken met deadlines.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 6 juni. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.