Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
15 nov 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
19 apr 2025Organisatie
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.
Omschrijving van de opdracht
Voor het team backoffice zoeken we een uitkeringsadministrateur, 32 uur per week.
Aanleiding
Je komt op een opdracht te werken in verband met zwangerschapsverlof. De werkdagen zijn bij de start van de opdracht op kantoor. Na het inwerken kun je voor een deel van de opdracht thuiswerken, dit in overleg met je twee collega's.
Taken en verantwoordelijkheden
Als uitkeringsadministrateur bij ben jij verantwoordelijk voor de financiële afhandeling van voorzieningen die de gemeente inzet voor haar inwoners.
Het gaat om:
Participatiewet incl. Re-integratie en Inburgering;
IOAW/IOAZ/BBZ;
Loonkostensubsidie.
Je zorgt ervoor dat de uitkeringen en andere voorzieningen tijdig en op de juiste manier worden uitbetaald.
Je verwerkt informatie uit onderzoeken en je verstrekt informatie aan externen.
Jij maakt (her)berekeningen van de inkomensondersteuning/uitkeringen. Je verwerkt deze in het uitkeringsdossier en/of het debiteurendossier. Ook zorg je voor de verwerking van mutaties ten behoeve van een juiste uitbetaling.
Je controleert en verwerkt inkomstenverklaringen. Je zorgt dat declaraties worden uitbetaald en je verwerkt (derden)loonbeslagen.
Je adviseert loopbaanbegeleiders en inkomensbegeleiders,
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als uitkeringsadministrateur;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met SUITE en een zaaksysteem(maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het verwerken van adviezen, het verwerken van inkomstengegevens.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verwerken van adviezen, het maken van herberekeningen en het verwerken van inkomstenspecificaties (50 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als uitkeringsadministrateur binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
Aantoonbare kennis van de Participatiewet, verkregen door werkervaring (15 punten);
Aantoonbare afgeronde mbo opleiding niveau 4 (10 punten).
Competentie
Collegiaal;
Dienstverlenend;
Accuraat, oog voor detail;
Praktisch ingesteld, in staat om veel werk te verzetten en overzicht te houden;
Cijfermatig inzicht;
Zelfstandig;
Positief ingesteld;
Integer;
Flexibel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 20 mei 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oude IJsselstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oude IJsselstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).