Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel intaker Service Now ( 18 uur per week)

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
80 18 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

23 apr 2025

Organisatie
DomstadIT ontwikkelt, levert, installeert en beheert alles wat nodig is voor de automatisering, de digitalisering en het digitaal werken van de gemeentelijke organisatie. We zorgen voor ruim 7500 collega's voor een stabiele en optimaal beschikbare ICT-infrastructuur. We werken aan kantoorautomatisering, telefonie, organiseren hosting, dataopslag en virtualisatie. We voeren selfservice in en we automatiseren en standaardiseren waar mogelijk beheertaken. Bij dit alles zoeken we naar vernieuwende en besparende werkwijzen en producten. Zo dragen wij ons steentje bij aan een goede bedrijfsvoering.

DomstadIT is ingericht volgens een Demand-Supply structuur met Demand management, leverende teams (voorzieningen) en ondersteunende teams (expert teams). Wij werken zo veel mogelijk agile en de teams zijn zo veel mogelijk zelf-organiserend. Wij gaan respectvol met elkaar om en staan samen voor de diensten die wij als team leveren. De kern van ons gemeentelijk DNA is DRA: duidelijk, resultaatgericht en aanspreekbaar.

Omschrijving van de opdracht
Functioneel intaker ServiceNow
De gemeente Utrecht is op dit moment haar huidige service management systeem, ServiceNow, aan het ontwikkelen naar een Enterprise Service Managementsysteem (ESM). Naast de IT-processen (ITIL) zijn daarin ook de facilitaire processen opgenomen. Wij zoeken een functioneel intaker. Het betreft een tijdelijke vervanging omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat. De kandidaat heeft uitgebreide ITIL kennis voor het ITSM onderdeel van ServiceNow. Ben jij die functioneel intaker en wil je werken aan de realisatie van een goed werkend ESM lees dan verder.

Dit is je werk:
Jouw werk bestaat uit het inventariseren en ophalen van de functionele IT behoeften van (eind)gebruikers. Dit gaat zowel over het bedenken van nieuwe en het aanpassen van bestaande IT verzoeken (bijv. aanvraag van bepaalde software) als om procesmatige aanpassingen (bijv. het proces achter het annuleren van een catalogustaak). Dit moet vertaald worden in een duidelijk functioneel ontwerp waar de ontwikkelaars direct mee aan de slag kunnen. Het gemaakte ontwerp dient zo simpel mogelijk, duidelijk voor alle betrokkenen, in Nederlands op b1 niveau geschreven en waar mogelijk geautomatiseerd te zijn. Indien nodig ga je eerst in gesprek met een ontwikkelaar over passende oplossingen voor de complexe functionele vraagstukken. Na afloop test je de resultaten vanuit het perspectief van een eindgebruiker en van een behandelaar en bespreek je eventuele aanpassingen.

Als functioneel intaker ServiceNow kom je te werken bij het expertise team IT4IT van DomstadIT. We zorgen voor de uitvoering van de technische support van de dienstverlening in de volle breedte. IT4IT is naast het leveren van Monitoring ook verantwoordelijk voor de procesondersteuning op basis van ITIL. Dit doen we door het beschikbaar stellen van een service management platform en het leveren van ondersteuning voor procesmanagers. We lossen samen met onze leveranciers verstoringen op, we voorkomen verstoringen door proactieve monitoring. We werken procesmatig (ITIL, Agile). Samen met de collega’s van DomstadIT zorgen we voor de levering van de afgesproken functionaliteit en kwaliteit aan de klant/eindgebruiker.

CV-eisen
Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Eisen
Motiveer waarom kandidaat hieraan voldoet.

  1. Je hebt aantoonbaar werk- en denkniveau op HBO-niveau;

  2. Aantoonbare kennis van ServiceNow zowel technisch als functioneel en ervaring met service managementsystemen;

  3. ServiceNow basis en ITILv4 gecertificeerd (Foundation;

  4. Ervaring met Proces/Workflow Automation;

  5. Ervaring met het maken van functioneel ontwerpen;

  6. Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  7. Geef twee recente en relevante referenties op. Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  8. Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten.
    Let op: het maximum uurtarief is: € 80,00.

Competenties
Gemeente Utrecht adopteert het Agile gedachtengoed wat voordelen oplevert voor de organisatie. Snel reageren op veranderende situaties en nieuwe eisen, nadrukkelijke klantgerichtheid, snel succes en/of falen kunnen signaleren, effectieve samenwerking in en tussen teams, focus op resultaat in plaats van op processen, effectieve kostenbeheersing en medewerkers delen kennis. Om dit te kunnen doen hebben we mensen nodig met talent en het vermogen mee te bewegen in de wendbaarheid van Agile.

DomstadIT verwacht van de medewerkers dat zij, ongeacht hun positie in de organisatie, werken in het belang van het grotere geheel van de afdeling en daarvoor brede basisvaardigheden hebben of ontwikkelen en de kennis m.b.t. de specialisatie actueel houden. Van alle medewerkers wordt gevraagd rekening te houden met inzet buiten kantoortijden, omdat ICT dienstverlening 24x7 uur geleverd wordt.

Gunningscriteria
Motiveer waarom kandidaat hieraan voldoet en geef waar nodig voorbeelden.

  1. Wij werken met flexplekken. Van onze externe collega's verwachten wij dat zij telefonisch (eigen nummer) bereikbaar zijn. (10 punten)

  2. Kandidaat is beschikbaar voor een eventueel persoonlijk gesprek op de tijdstippen, genoemd in het profiel. (10 punten)

  3. Wij gaan ervan uit dat de kandidaat gedurende het jaar voldoende rust neemt en daarom minimaal 4 weken vakantie neemt.
    Zonder expliciete toestemming van de opdrachtgever is het niet toegestaan om meer dan 48 weken op jaarbasis te factureren (eventueel omgerekend op basis van de werkelijke contractweken). (10 punten)

  4. Kandidaat heeft ervaring met  werken binnen een overheidsorganisatie bij voorkeur met een omvang van meer dan 3000 eindgebruikers. (10 punten)

  5. Kandidaat is gewend om in een Agile omgeving te werken, is in staat om het Agile gedachtengoed en Agile werkwijze uit te dragen in een beheerorganisatie en is in staat om in een zelfsturend team te functioneren. (10 punten)

  6. Kandidaat is analytisch  vaardig en oplossinggericht. (10 punten)

  7. Kandidaat heeft goede mondeling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. (10 punten)

  8. Kandidaat is communicatief vaardig, vasthoudend en tactisch. (10 punten)

  9. Geef het emailadres en telefoonnummer van de kandidaat door. Dit wordt gebruikt indien uw kandidaat wordt uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. (10 punten)

Aanvullende informatie

  • Gespreksdatum matchingsgesprek: 12-5-2025 tussen 13.45 en 15.00 uur

  • Start Inhuur: (Ongeveer) Juni 2025 (na gunning en na ontvangst geldige VOG)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur