Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 mrt 2025Senior adresonderzoeker Burgerzaken
Periode: 1 april 2025 tot 1 oktober 2025, met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 75 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal:
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Burgerzaken is de beheerder van identiteiten, expert in persoonsinformatie en het kloppend hart van de Utrechtse dienstverlening. De afdeling is een proactieve en klantgerichte organisatie, die binnen de kaders van wet- en regelgeving, producten en diensten op een innovatieve en kwalitatief hoogwaardige wijze verlenen met enthousiaste en deskundige medewerkers. Het team Adresonderzoek, onderdeel van Burgerzaken, heeft als belangrijkste taak dat de BRP op orde is. Oftewel: de juiste persoon op het juiste adres staat ingeschreven. De functie maakt onderdeel uit van het team Kennis en Kwaliteit van de afdeling Burgerzaken, dat bestaat uit (senior) adresonderzoekers, vakspecialisten Burgerzaken, juristen en beleidsmedewerkers.
Opdrachtomschrijving
Het opstarten en beoordelen van aanvragen briefadressen en verhuizingen;
Het analyseren en beoordelen van de verlengingen briefadressen en verhuizingen;
Het opstellen en versturen van (standaard)brieven, voornemens en besluiten;
Het opstarten, uitvoeren en beeindigen van adresonderzoeken in Key 2 Burgerzaken;
Analyseren en rapporteren van signalen omtrent juistheid van BRP gegeven;
Onderzoek doen naar juiste adresgegevens van inwoners, waarbij gebruik gemaakt wordt van deskresearch, maar huisbezoek ook onderdeel kan zijn.
Jij hebt:.
Mbo werk en denkniveau;
Ervaring met het beoordelen van briefadressen en verhuizingen;
Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en in staat om te communiceren met verschillende partijen. Hierbij kan je denken aan de communicatie naar de inwoner en de interne communicatie;
Je bent stressbestendig en je schrikt niet van verbale agressie;
Gedegen kennis van computersystemen, alsmede een goede typevaardigheid;
Ervaring met het werken in Key2 Burgerzaken.
Je bent in staat problemen te signaleren, op te sporen en hiervan de mogelijke oorzaken te onderzoeken. Je kan resultaatgericht werken aan de hand van concrete doelen. Daarnaast vind je het leuk om in een team te werken en zo een bijdrage te leveren aan een gezamenlijk resultaat. Ook sta je stevig in jouw schoenen en schrik je niet van verbale agressie. Tot slot houd je van veelvuldig klantcontact en ben je in staat om verschillende gesprekstechnieken toe te passen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op donderdag 20 maart. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.