Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Frontoffice medewerker vergunning verlenen

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 7 dagen
70 27 Noord-Brabant

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

16 dec 2025

Uren per week:

27

Publicatiedatum:

10 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Als Frontoffice medewerker vergunning verlenen vervul je de rol van DSO beheerder en ben je eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers.

Werkzaamheden behorende bij deze functie zijn o.a. :

  • Beheer van het DSO en het omzetten van beleid naar toetsbare regels in het DSO

  • Begeleidt initatiefnemers in de eerste vervolgstappen van initatieven en eerste aanspreekpunt voor klanten

  • Voert een eerste quickscan uit over aanvragen en de haalbaarheid van initatieven

  • Tot slot heb je voldoende kennis van de Omgevingswet (en de Wabo).

Kandidaat omschrijving

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket of beginnend adviseur vergunningen (Omgevingswet, Wabo onderdeel bouwen/of ruimtelijke ordening). Deze ervaring is opgedaan bij een gemeente of andere overheidsinstelling (zoals omgevingsdienst).

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het DSO en bent in staat beleid om te zetten naar toepasbare regels in het DSO. Toon aan met het CV. 

  • Je bent communicatief vaardig in het klantcontact en in staat initatiefnemers te begeleiden in vervolgstappen ten behoeve van de uitwerking van het intiatief en een quick scan uit te voeren op haalbaarheid van een initiatief. 

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met VTH software

    • Centric Leefomgeving

    • Djuma

    • DigEplan

    • MS Office

    • Teams

  • Je hebt bij voorkeur recente werkervaring opgedaan bij een middelgrote gemeente in een vergelijkbare rol.

Eisen

  1. Minimaal 1 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket/omgevingswet of als junior adviseur vergunningen.

  2. Je hebt aantoonbare ervaring bij een gemeente of overheidsdienst

  3. Kennis van het programma Centric Leefomgeving en Microsoft Teams.

Gunningscriteria

  1. Bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als medewerker front office of junior adviseur Vergunningen Omgevingswet (Wabo) en aantoonbare ervaring met het DSO (beheer).
    Weging: 20 %

  2. Afgeronde opleiding in het kader van omgevingswet en DSO.
    Weging: 10 %

  3. Je bent vanaf 16 juni voor minimaal 24 uur per week inzetbaar, bij voorkeur 27 uur.
    Weging: 10 %

  4. Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met CLO, Djuma en/of DigEplan.
    Weging: 15 %

  5. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • De interviews zullen worden gehouden in week 23. 

  • (gedeeltelijke) aanwezigheid op locatie is gewenst en in afstemming.

Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur