Senior Communicatieadviseur project burgerbegroting & duurzaamheid

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
100 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Team communicatie van de gemeente Waalwijk heeft behoefte aan tijdelijke extra capaciteit voor enkele specifieke projecten. Het project burgerbegroting bijvoorbeeld; dit project is recent van start gegaan en vraagt gedurende enkele maanden extra communicatie-inzet. Hetzelfde geldt voor enkele projecten binnen de portefeuille duurzaamheid. Om die reden zijn wij op korte termijn op zoek naar een senior communicatieadviseur voor 24 uur per week.

Kandidaat omschrijving
Ben jij onze ideale kandidaat? Dan heb je in ieder geval ruime ervaring in de overheidscommunicatie. Je weet hoe een gemeente werkt en wat het vraagt om voor een gemeentebestuur en een ambtelijke organisatie te werken. Je bent bekend met de belangrijkste thema’s waarmee gemeenten te maken hebben en hebt ervaring met het ontwikkelen van communicatiestrategieën op deze thema’s. Je weet je draai in een nieuwe organisatie snel te vinden, je kunt goed zelfstandig werken maar bent óók een teamplayer: samenwerking met zowel de collega’s van team communicatie als de overige collega’s in de organisatie vinden wij erg belangrijk.

Competenties

  • Organisatiesensitief
    Je hebt inzicht in het krachtenveld van het openbaar bestuur. Je bent flexibel genoeg om evenwicht te bewaren bij tegengestelde belangen en deinst er niet voor terug je onafhankelijk op te stellen. Je kunt omgaan met weerstand.

  • Omgevingsbewust en verbindend
    Je hebt haarfijn in de gaten wat er in de maatschappij speelt. Je doorziet patronen bij complexe uitdagingen. Je bent vaardig in het leggen en onderhouden van verbindingen met anderen.

  • Zelf startend en resultaatgericht 
    Je gaat altijd voor resultaat, waarbij je heel goed zelfstandig het project kunt leiden en afronden.

  • Overtuigend
    Je bent sterk in het overbrengen van argumenten en weet door verbinding draagvlak te creëren. Maar je durft je ook op basis van goede argumenten te laten overtuigen.

  • Sterk in probleemanalyse
    Je onderzoekt en analyseert de vraag en voelt je verantwoordelijk voor het vinden van een oplossing. Je beschikt daarbij over een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen. Als het nodig is aarzel je niet om stevig de inhoud in te duiken.

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
    Communicatief ben je zeer vaardig. Je bent goed in staat om anderen daarin te coachen zonder het zelf over te nemen. Je bent duidelijk, open en eerlijk.

Kenmerken die de kandidaat typeren

  • Oog voor integraliteit;

  • Schakelt snel tussen advies en uitvoering;

  • Empathisch;

  • Dienstverlenend/klantgericht;

  • Accuraat;

  • Integer.

Eisen

  1. Afgeronde opleiding HBO op het gebied van Communicatie, aantoonbaar op het CV.

  2. Minimaal 5 jaar werkervaring als communicatieadviseur, aantoonbaar op het CV.

  3. Minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur bij een gemeentelijke overheid, aantoonbaar op het CV.

Gunningscriteria / wensen

  1. Werkervaring - Weging: 10 %
    Meer dan 5 jaar tot 10 jaar: 5%
    Meer dan 10 jaar: 10%

  2. Werkervaring 2 - Weging: 15 %
    Je hebt aantoonbare recente relevante werkervaring op het thema duurzaamheid.

  3. Werkervaring 3 - Weging: 10 %
    Aantoonbare recente ervaring met het strategisch adviseren van bestuurders, inclusief woordvoering.

  4. Inzetbaarheid - Weging: 15 %
    De kandidaat is per 1 april 2025 voor minimaal 24 uur per week inzetbaar.

  5. Interview - Weging: 25 %
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview toetsen we op:
    a). Werkervaring
    b). Kennis
    c). De gewenste competenties.

LET OP:Het is bij deze opdracht mogelijk om (al dan niet via een bureau) als ZZP’er in te schrijven. Dat kan alleen als blijk dat de inschrijver voldoet aan ondernemerscheck van de Belastingdienst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur