Allround medewerker Publiekszaken/Burgerzaken

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt binnen de gemeente. Voor interne en externe klanten Je voert een breed takenpakket uit aan de frontoffice en in de backoffice van het team publiekszaken.

  • Aan de balie help je klanten met allerlei aanvragen. Voorbeelden hiervan zijn:

    • Rijbewijzen, reisdocumenten, uittreksels, eigenverklaringen, verhuizingen, VOG’s, briefadressen, emigraties, legalisaties, parkeervergunningen, en de uitgifte van sleutels en leenbadges.

  • Je voert op een dienstverlenende manier en binnen wettelijke kaders balie- en backoffice werkzaamheden uit met betrekking tot reisdocumenten, rijbewijzen, het verstrekken van afschriften van akten van de burgerlijke stand en het verrichten van Basisregistratie Personen (BRP).

  • Je voert taken uit in de backoffice en draagt bij aan de kwaliteit van de BRP.

  • Je bent samen met een collega verantwoordelijk voor de taken Adresonderzoek en Briefadressen.

  • Aan de telefoon beantwoord je, met behulp van informatiebronnen, zelfstandig zoveel mogelijk vragen.

Je schakelt dus veel tussen verschillende werkzaamheden. Daarnaast wordt je specifiek ingezet op de adresonderzoeken, briefadressen en zul je ondersteunende taken krijgen bij het organiseren van de verkiezingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Burgzaken/Burgerzakenportaal (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen publiekszaken/burgerzaken;
  • Aantoonbaar in het bezit van de certificaten die vallen onder de Basiskennis Burgerzaken en de Burgerlijke stand - basis, binnen de NVVB leerlijn- basis (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met adresonderzoek en/of briefadressen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar geregistreerd als ambtenaar burgerlijke stand (ABS) (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Aantoonboor beschikbaar tijdens de avondopenstelling op donderdagavond (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met KCC en telefonische dienstverlening (10 punten);
  • Aantoonbare gevolgde training en/of cursus op het gebied van dienstverlenging en/of omgaan met weerstand (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen publiekszaken/burgerzaken (20 punten);
  • Aantoonbaar aanvullend 1 of meerdere modules gevolgd binnen de NVVB leerlijn specialistisch (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).

Competenties

  • lef
  • verbinding
  • vertrouwen
  • nieuwsgierigheid
  • flexibiliteit
  • zorgvuldigheid
  • communicatief vaardig
  • samenwerken
  • klantgerichtheid

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders. Wij werken in zelforganiserende teams om de sneller, efficiënter en eenduidiger van dienst te kunnen zijn. Op deze wijze kunnen wij maatwerk en een optimale dienstverlening leveren die de inwoner van ons mag verwachten. 

Team 
Je werkt in het team Publiekszaken binnen de afdeling Realisatie. Binnen het team werk je samen met ca 14 collega's.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 19-08-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: alle dagen (4,5 totaal) 
Is hybride werken mogelijk: Nee 

Overige informatie    

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device)

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Uitvoeringsvoorwaarde: 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Waterland . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur