Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 16 Groningen

Begindatum:

2 feb 2025

Einddatum:

15 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

21 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Projectleider uitbreiding capaciteit begraafplaatsen inclusief aanpalende werkzaamheden waaronder uitvoering onderzoeken. 

Omschrijving van de opdracht
 
Er liggen 2 concrete opdrachten vanuit besluitvorming van de gemeenteraad in oktober 2024 op basis van een onderzoek (zie link hieronder) dat heeft plaatsgevonden naar de ruimtelijke en financiele mogelijkheden voor uitbreiding van een aantal gemeentelijke begraafplaatsen: 

  1. Maken van een plan voor gefaseerde uitbreidingen van de begraafplaatsen in Feerwerd, Noordhorn en Zuidhorn, met als doel te voorkomen dat er op die plekken geen grafrechten meer uitgegeven kunnen worden. Bij dit plan ook een financieel overzicht te maken en dit een periodiek te herijken plan maken aan de hand van uitgegeven graven en de gesignaleerde trends op de verschillende begraafplaatsen. Het opgestelde plan wordt aan de raad middels een raadsvoorstel uiterlijk 1 oktober 2025 voorgelegd. 

  1. Onderzoek doen naar mogelijke locatie(s) voor een nieuwe begraafplaats in/bij Leek en de mogelijkheden op de kerkelijke begraafplaats in Tolbert. De raad hierover uiterlijk oktober 2025 te rapporteren. 

Werkzaamheden: van plan van aanpak tot en met ontwerpen 
De projectleider wordt als eerste gevraagd om de opdrachten uit te werken in een plan van aanpak waarin ingegaan wordt op alle aspecten binnen het projectmatig werken waaronder, de inhoud, het doel, de afbakening, de organisatie, de communicatie, de planning en de financiën.  

https://westerkwartier.bestuurlijkeinformatie.nl/Agenda/Document/0c1094fb-b46b-48ed-b7ff-a432181b3a31?documentId=b46284de-9d7f-45f1-b9a8-802c0b81925b&agendaItemId=a6963d8b-078f-4395-9571-eda9562f235e 

Vervolgens bestaan, na goedkeuring van het plan van aanpak, de werkzaamheden uit het doorlopen van de definitiefase en de ontwerpfase voor het project (binnen termen van projectmatig werken). Na elke fase ligt er een go/no go moment en een nieuw beslismoment en dient er besluitvorming voorbereid te worden.  

Bijkomende werkzaamheden separaat offreren 
Bij de opdracht en de offerte op te nemen behoren ook bijkomende kosten waaronder uit te voeren onderzoeken, planologische voorbereiding, ontwerp ruimtelijk plan, opstellen van kostenramingen en ontwerpkosten. 

De opdrachtgever is de teammanager van het team Ruimtelijk beheer.  

Kandidaatomschrijving

  • We geven er de sterke voorkeur* aan dat de kandidaat werkzaam is voor een ruimtelijk adviesbureau dat veel ervaring heeft met dergelijke projecten en ook de benoemde bijkomende werkzaamheden kan uitvoeren. In de offerte moet een beschrijving van het bureau staan en referentieprojecten zijn benoemd.  

  • HBO-werk- en denkniveau. 

  • Aantoonbare ervaring van minimaal 5 jaar met het leiden van vergelijkbare projecten vanuit de overheid of in opdracht van de overheid en met projectmatig en resultaatgericht werken. 

  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is of anderszins onderbouwd te worden dat de opdracht voldoet aan de wet DBA. 

De offerte moet bestaan uit het voordragen van het bureau, van de kandidaat projectleider, maar ook een totaalpakket bevatten om de opdracht uit te voeren. 

Budgetplafond voor totaalpakket is € 100.000,- 

Budgetplafond voor sec het projectleidersdeel: budgetplafond voor 1 jaar van € 70.000,- met inachtneming van onderstaande bandbreedte voor uurtarieven.  

*andere kandidaten bijvoorbeeld werkzaam voor een detacheerder sluiten we niet uit, maar kunnen bij voorbaat minder punten op kwaliteit scoren. 

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op: woensdag 5 februari

Toelichting op rooster
Start liefst zo snel mogelijk na 1 februari. De kandidaat dient het merendeel van de tijd op maandag tot en met donderdag te werken waarvan minimaal 8 uur op kantoor aanwezig (locatie Grootegast of Zuidhorn). Deadlines: Plan van aanpak: 31 maart 2025 Definitiefase: 30 juni 2025 Ontwerpfase 31 oktober 2025 met uitloop tot 15 december 2025

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • HBO opleiding afgerond

  • 5 jaar op projectleidersfunctie vergelijkbare projecten

  • Op korte termijn, uiterlijk in februari a.s. kunnen starten, gelet op gestelde deadline.

  • Minimaal 16 uur per week beschikbaar

  • Maximaal 100 km van Zuidhorn woonachtig, danwel anderszins aantoonbaar “dichtbij” voor mogelijke avondbijeenkomsten en ad hoc zaken.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

de wijze waarop de kandidaat zich schriftelijk presenteert en ingaat op het kunnen volbrengen van de opdracht.

Weging: 10 %

Aantoonbare ervaring van de kandidaat met vergelijkbare projecten

Weging: 30 %

Aantoonbare ervaring van het bureau waarvoor de kandidaat werkzaam is, inclusief ook de mate van back up vanuit het bureau voor het geval de projectleider onverhoopt niet levert.

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • De wijze waarop de ervaring met vergelijkbare projecten in het gesprek wordt onderbouwd. 

  • Prettige en kundige gesprekspartner. 

  • Bestuurlijk en politiek sensitief overkomend 

 Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.