Logo van Gemeente Zoetermeer
Logo van Gemeente Zoetermeer

Medewerker WIN-punt Midden-Holland en Zuid Holland

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 36

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker van het WIN-punt ben jij het gezicht van het informatiepunt in de twee regio’s en zet je de vraag van de EU-arbeidsmigrant centraal. Je helpt hen op weg met vragen over wonen, werken en leven. Daarvoor maak je gebruik van de dienstverlening en het netwerk van verschillende organisaties binnen en buiten de regio’s. Je beantwoordt uiteenlopende vragen van arbeidsmigranten en verwijst of begeleid ze – waar nodig – door naar de juiste instanties, organisaties of relevante activiteiten. Vanzelfspprekend zorg je voor een zo warm als mogelijke overdracht, hou je het netwerk goed op orde en draag je zorg voor het vastleggen van monitoringsgegevens. In jouw gesprekken creëer je een veilige omgeving waar arbeidsmigranten in de eigen taal terecht kunnen en zich gezien, gehoord en geholpen voelen.

Naast een vast inloopspreekuur op de locaties van het Werkcentrum in Gouda en Zoetermeer, benader je de doelgroep proactief. Bijvoorbeeld door het bezoeken van plekken in de regio’s waar veel arbeidsmigranten te vinden zijn zoals huisvestingslocaties, werkgevers en anders. Dat vraagt om een goede samenwerking met bedrijven en netwerkpartners.

Je ziet het daarnaast als een uitdaging om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het informatiepunt en de bekendheid van het WIN-punt in de regio’s door actief gebruik te maken van diverse communicatiekanalen en mee te denken over de juiste aanpak. Ook neem je deel aan landelijke en bovenregionale informatiebijeenkomsten waaronder de bijeenkomsten die hiervoor door het landelijk ondersteuningsteam (LOS) worden georganiseerd.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  • Minimaal een Nederlandse en Engelse taalbeheersing op C1 (gevorderd) niveau, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Een Poolse, Bulgaarse en/of Roemeense taalbeheersing op minimaal B2 (bovengemiddeld) niveau, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 24 tot 32 uur per week beschikbaar;
  • Bereid om minimaal 1 avond per week tot 20:00 uur (donderdag of vrijdagavond) en 1 keer per 3 weken op zaterdagmiddag van 13:00 uur tot 16:00 uur te werken;
  • In het bezit van een rijbewijs B én eigen vervoer, benoem dit in het cv;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein met arbeidsmigranten (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en doorverwijzen naar instanties en organisaties (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen of het organiseren van informatiepunten of vergelijkbare initiatieven binnen het sociaal domein, licht dit duidelijk toe in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van voorlichtingsactiviteiten en het begeleiden van mensen in hun eigen taal (5 punten);
  • Een aantoonbaar netwerk binnen het arbeidsmarktdomein, licht dit duidelijk toe in het cv (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de sociale kaart in de H10-regio, duidelijk terugkomend in het cv (15 punten).

Competenties

  • Zelfstandig- en samenwerken;
  • Gastvrij, weerbaar en creatief;
  • Flexibel (dienstverlening, locatie, werktijden en ontwikkeling);
  • Cultuursensitief en stressbestendig;
  • Ondernemend.

Organisatie en team

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Over Work In NL
Met het project Work in NL wordt gewerkt aan een landelijk dekkend netwerk voor informatie, hulp en dienstverlening aan EU-arbeidsmigranten. Meer informatie is in verschillende talen te vinden op www.workinnl.nl. In de regio’s Midden-Holland en Zuid-Holland Centraal willen we op kort termijn starten met een informatiepunt.

De arbeidsmarktregio Midden–Holland bestaat uit de gemeenten Bodegraven Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard en Waddinxveen. De arbeidsmarktregio Zuid Holland Centraal bestaat uit de gemeenten Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Pijnacker Nootdorp, Voorschoten, Wassenaar en Zoetermeer.

Gespreksinformatie

De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 2 personen

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 08 (nieuwe structuur).
Het aangeboden uurtarief is exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-
werkverkeer én parkeerkosten, inclusief de administratieve fee;

Fee

De administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg, in ieder geval donderdag en
vrijdag.

Overig algemeen:

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr