Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
15 feb 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Team Uitvoeringsdienst Sociaal Domein is op zoek naar een ervaren Consulent Inkomen. Jouw begrip, standvastigheid en oplossingsgerichte manier van denken zorgen ervoor dat je makkelijk aansluiting vindt bij je cliënten. Je beoordeelt en behandelt aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand, verwerkt wijzigingen in de uitkeringssituatie en legt samen met de handhavers huisbezoeken af. Af en toe voer je boete onderzoeken uit en legt waar nodig maatregelen op. Jouw open communicatie zorgt voor heldere afspraken en maakt dat mensen je vertrouwen. Als ondersteuning van je werk, maak je snel en efficiënt gebruik van de applicatie Suites. Je bent buigzaam in denken en doen en kijkt over team- en afdelingsgrenzen heen. Doordat je in een middelgrote organisatie werkt, zijn de lijnen kort en kun je snel schakelen en resultaten boeken. De dynamiek van de verschillende werkzaamheden en de nauwe samenwerkingen met collega’s en externe partners geven je energie. Met open blik, zoek je de verbinding en neem je graag deel aan projecten en werkgroepen om tot vernieuwende oplossingen te komen.
Je komt te werken in een ervaren team met 7 directe collega's en circa 100 collega's vanuit het sociaal domein.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting SJD, MWD en Pedagogiek;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met levensonderhoud en bijzondere bijstand;
4. Een maximaal uurtarief van €75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en werk-werkverkeer.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Volledige beschikbaarheid op kantoor gedurende de gehele inhuurperiode (benoem dit duidelijk op het cv) (40 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4sociaaldomein. (25 punten)
8. Uiterlijk beschikbaar per 10 februari 2025 voor 32 tot 36 uur per week. (20 punten).
Competenties
Je bent dienstverlenend naar inwoners en collega’s;
Het kost je geen moeite vragen en situaties te doorgronden en in kaart te brengen;
Je toont initiatief en denkt in oplossingen binnen de kaders van de wet;
Je bent een teamspeler die met daadkracht en zelfstandigheid een beslissing neemt;
Je bent flexibel in denken en doen en kijkt over team- en afdelingsgrenzen heen;
Je hebt een groot kwaliteitsbesef en signaleert kansen voor verbetering;
Je zoekt graag de samenwerking op om tot het beste resultaat te komen;
Je bent stressbestendig en behoudt overzicht tijdens drukke periodes;
Je hebt zelfkennis en vindt het makkelijk om feedback te geven en te ontvangen;
Je herkent fraudesignalen en onderneemt hier actie op.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Voor de zzp'er
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 februari 2025, 09.00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 ferbuari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.