Beleidsadviseur Schuldhulpverlening

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 18-22 uur Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

18-22 uur

Publicatiedatum:

14 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Binnen de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning maken we beleid voor het sociaal domein. We zoeken tijdelijke versterking op armoede- en schuldenbeleid.  

Als gemeente werken we aan een optimale dienstverlening voor onze inwoners met financiële zorgen. Dit doen we samen met een verschillende (vrijwilligers)organisaties in de stad. We vinden dat armoede- en schuldenbeleid niet los van elkaar te zien is en werken daarom nu aan een integraal beleidsplan dat vanaf 2026 ingaat.  

De uitvoering van de gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) voeren we in Zwolle geheel inhouse uit.  Met alle ontwikkelingen op rijksniveau (wijziging faillissementswet en basisdienstverlening schuldhulpverlening) en grote aandacht in de politieke arena is er veel in beweging. Er lopen meerdere pilots en er is noodzaak tot het updaten van het huidige beleid.  

Ter ondersteuning van het huidige beleidsteam en om achterstanden weg te werken hebben we tijdelijke versterking nodig op het schuldendomein. Taken die voorliggen zijn er o.a.
- Herijken Zwols perspectieffonds 
- Door ontwikkelen jaarlijkse armoede en schuldenmonitor 
- Vernieuwen bankregelement en beleidsregels kredietbank Zwolle 
- Evaluaties lopende pilots (en mogelijk acties voor bestendigen van deze interventies) 
- Regie steunpunt kinderopvangtoeslag affaire 
- Input nieuwe subsidieregeling armoedebestrijding

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau; 
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting sociaal domein (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken en bestuurlijke processen (30 punten); 
7. Aantoonbare werkervaring met armoedebeleid (10 punten). 

Competenties
- Flexibel 
- Analytisch 
- Zorgvuldig 
- Communicatief 
- Samenwerken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Di, woe, do

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 maart 2025 (14.30 uur gesprek 1 / 15.15 gesprek 2 / 16.00 gesprek 3). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur