Vakspecialist/adviseur verzekeringen

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 7 dagen
110 20-24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

13 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Raalte mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Raalte. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.

Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Opdracht
Het is belangrijk voor een gemeente om goed verzekerd te zijn tegen aansprakelijkheid, denk aan bescherming tegen financiële risico’s, tegen claims door schades in de openbare ruimtes, infrastructuur en diensten, maar ook als werkgever om je werknemers te beschermen tegen de financiële gevolgen van ongevallen tijdens werkgerelateerde activiteiten. We willen claims adequaat afhandelen en daarmee onze verantwoordelijkheid tonen. 

Als vakspecialist verzekeringen licht je onze huidige verzekeringsportefeuille door en adviseert ons in het afsluiten of opzeggen van verzekeringen. Je zorgt dat de processen rond aansprakelijkheid helder zijn en dat de medewerkers in de lijn eigenaarschap tonen. Je fungeert als centraal coördinatiepunt. Ondertussen handel je in samenwerking met de juridisch adviseur claims af die bij ons worden ingediend of je ondersteunt de verantwoordelijke collega. Je bent de contactpersoon voor onze gemeente naar onze verzekeraars.  

Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringpartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering.

Tenslotte verzamel en analyseer je relevante gegevens om deze om te zetten in sturingsinformatie.

Zo zien we jou
Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van verzekeringen. Je hebt een scherp oog voor detail en kunt complexe verzekeringsvraagstukken doorgronden. Je bent in staat om helder en effectief te communiceren met zowel interne als externe stakeholders. Je neemt initiatief en zoekt actief naar mogelijkheden om processen te verbeteren. Je werkt goed samen met collega’s en externe partijen om tot de beste oplossingen te komen. Je weet wanneer een verzekeringskwestie vraagt om extra juridisch advies en voelt aan wanneer er sprake is van een precaire situatie.

Daarnaast ben je oplossingsgericht en beschikt over een mensgerichte communicatie. Je bent iemand met positieve energie, die onze Sallandse mentaliteit kent en goed kijkt, luistert en doorvraagt naar wat iemand wil bereiken. Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler die gaat voor het gezamenlijke resultaat.

Taken en verantwoordelijkheden:
Verzekeringsportefeuille doorlichten en beheren:

Als vakspecialist verzekeringen licht je onze huidige verzekeringsportefeuille door en adviseer je ons over het afsluiten of opzeggen van verzekeringen. Indien nodig organiseer en begeleid je aanbestedingen.

Procesoptimalisatie:
Je zorgt dat de processen rond aansprakelijkheid helder zijn en dat de medewerkers in de lijn eigenaarschap tonen.

Coördinatie en afhandeling:
Je fungeert als centraal coördinatiepunt. In samenwerking met de juridisch adviseur handel je claims af die bij ons worden ingediend of ondersteun je de verantwoordelijke collega.

Contactpersoon: 
Je bent de contactpersoon voor onze gemeente naar onze verzekeraars.

Kwaliteitsbewaking:
Je hebt een scherp oog voor de kwaliteit van het werkproces, bent een betrouwbare sparringpartner voor je collega’s en je adviseert de organisatie als je mogelijkheden ziet voor verbetering.

Analyse en rapportage:
Je verzamelt de verschillende gegevens rondom de verzekeringen, claims, risico’s e.d. en analyseert en zet het om in sturingsinformatie. Hierover rapporteer je naar het management.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als vakspecialist/adviseur verzekeren;
4. ’Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met wetgeving op het brede terrein van verzekeren (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met advisering op gebied van verzekeren en doorlichten van verzekeringsportefeuilles, benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
7. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (25 punten)
a. Minimaal 0-2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (0 punten)
b. Minimaal 3-4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (15 punten);
c. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vakspecialist/adviseur verzekeren binnen een gemeentelijke organisatie, maak dit duidelijk in het CV (25 punten).
9. Uurtarief maximaal €110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (15 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Oplossingsgerichtheid;

  • Juridisch inzicht;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Samenwerken;

  • Mensgerichte communicatie;

  • Oog voor detail;

  • Initiatief nemen;

  • Betrouwbaarheid;

  • Organisatievermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval woensdag en vrijdag om de week

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 maart 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur