Senior beleidsmedewerker RO / Coordinator team Omgevingsbeleid

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Je bent als ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling inzetbaar op complexe vraagstukken die binnen onze gemeente spelen. Daarnaast ben je onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.

De thema’s waar jij onder andere mee in aanraking komt zijn: ruimtelijke ontwikkeling, energie en klimaat, economische zaken, volkshuisvesting, recreatie en toerisme en de Omgevingswet. Daarnaast horen ook onderstaande werkzaamheden bij jouw veelzijdige takenpakket:

  • Actief bijdragen aan het vormgeven van het omgevingsplan

  • Ruimtelijke motiveringen beoordelen

  • Advies geven aan het college en de raad

  • Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan

  • Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning

  • De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website staphorst.nl

Hiernaast bekleed je de rol van coördinator team Omgevingsbeleid. In deze dynamische rol geef je sturing aan een team van professionals in het ruimtelijk domein met onderstaande taken:

  • Je geeft functioneel sturing aan medewerkers van het team

  • Je plant en verdeelt de werkzaamheden en verzorgt de afstemming

  • Je bewaakt, borgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden

  • Je stuurt op integraal denken en werken

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO of Planologie;
2.  Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen het vakgebied RO;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
- Tot 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (0 punten);
- 5 tot 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (10 punten);
- 8 tot 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (20 punten);
- Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als Beleidsmedewerker / adviseur RO (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het vakgebied RO van een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met duurzaamheid (energie en klimaat) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met begeleiden van bestemmingsplanprocedures (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende van een team binnen een gemeentelijke instelling (15 punten).

Competenties

  • Is in staat om een team aan te sturen en daarnaast met het team samen te werken;

  • Resultaatgericht;

  • Verbindend vermogen;

  • Communicatief vaardig, zowel in geschrift als mondeling;

  • Toegankelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek.  De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur