Projectleider huisvesting bijzondere doelgroep

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 6 dagen
120 12 Noord-Holland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

22 jan 2025

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Het project betreft het zoeken van een huisvestingslocatie voor een bijzondere doelgroep, die mogelijk gevoelig ligt bij de omgeving. Een belangrijk onderdeel van het project is de communicatie en participatie. Hierover heb je afstemming met de afdeling Communicatie en met externe partijen.

Het project moet drie resultaten opleveren:
1. Een collegebesluit van B&W waarin een locatie in Gooise Meren wordt aangewezen die geschikt is voor het plaatsen van een aantal vrijstaande woonunits voor de doelgroep.
2. Een samenwerkingsovereenkomst tussen een gespecialiseerde zorginstelling, de Regio G&V, een woningcorporatie en de gemeente.
3. Een goed doordachte communicatie-aanpak die goed is afgestemd met de verschillende betrokken partijen.

Het gaat om een opdracht voor 8 tot 12 uur per week, voor de periode februari 2025 tot en met september 2025.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Beschikbaar per 10 februari 2025 voor minimaal 8 uur per week tot 12 uur;
2. Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding;
3. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van projectleider bij het realiseren van locaties voor bijzondere doelgroepen die gevoelig liggen in de omgeving (bijvoorbeeld asielzoekers, mensen met een GGZ achtergrond of mensen met een verslavingsproblematiek) (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met bewonersparticipatie en stakeholder management op gemeentelijk niveau (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7  jaar in het aansturen van complexe projecten in een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming binnen een gemeente (20 punten);

Competenties

  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein;

  • Je begrijpt de besluitvorming rond ruimtelijke processen;

  • Je bent stressbestendig;

  • Je bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Je kan goed omgaan met onderwerpen die gevoelig liggen;

  • Je hebt oog voor verschillende belangen, zowel in- als extern;

  • Je kan partijen samenbrengen om het gewenste resultaat te behalen;

  • Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;

  • Je bent flexibel, verbindend en volhardend;

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;

  • Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;

  • Je stuurt op een prettige manier het projectteam aan en zorgt voor commitment van de projectteamleden.

  • Je hebt humor.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 5 februari 2025 tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 februari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiekplaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 01-01-2026. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 

  7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
           o    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur