Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
5 feb 2025Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Achtergrond
In de gemeente Hardenberg werken we steeds meer digitaal. Het team Documentaire informatievoorziening (DIV) heeft daar een belangrijke rol in. Zij zorgen ervoor dat alle data en documenten digitaal gearchiveerd worden. Zodat we deze data beschikbaar kunnen stellen voor onze inwoners. Daarbij houden we ons natuurlijk aan de archiefwet.
Inmiddels hebben we ook een team datagedreven werken (DGW). Het team bestaat uit 2 adviseurs applicatiebeheer, een strategisch informatiemanager en een programmamanager. Zij richten zich op de ‘gestructureerde data’, zoals inwonersgegevens, verkeersdata en vergunningen. Het team DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. Zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren.
In de gemeente Hardenberg werken we steeds meer digitaal. Het cluster Documentaire informatievoorziening (DIV, circa 8 fte) heeft daar een belangrijkere rol in. Zij zorgen ervoor dat alle data en documenten digitaal gearchiveerd worden. Zodat we deze data beschikbaar kunnen stellen voor onze inwoners. Daarbij houden we ons natuurlijk aan de archiefwet. Ook de post en repro zijn onderdeel van het cluster DIV.
Inmiddels hebben we ook een cluster datagedreven werken (DGW). Het cluster bestaat uit 2 adviseurs applicatiebeheerdata-analisten, een data- en informatiespecialist, een GEO informatiespecialist en een stagiaire. Dit cluster is recent gevormd. Ze richten zich op de ‘gestructureerde data’, zoals inwonersgegevens, verkeersdata en vergunningen. Het cluster DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. Zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren. Het cluster DGW adviseert onze organisatie hoe we data (waar mogelijk) integreren in ons werk. En ze ontwikkelen een integraal dataplatform. Dit alles zodat we ons werk objectiever en slimmer uitvoeren.
Het cluster DIV en DGW houden zich bezig met data. We zoeken iemand die de clusters toekomstproof kan maken, in vorm, inhoud en plek in de organisatie.
De opdracht
De opdracht voor Kwartiermaker bestaat uit 3 onderdelen. De Concernmanager Bedrijfsvoering is jouw opdrachtgever.
Doorontwikkeling van DIV
Je begeleidt DIV naar meer digitaal (samen)werken. Van informatievoorziening naar -beheer. Er ligt een concept transitieplan. Dat plan is één van de pijlers voor deze opdracht.
Je ontwikkelt en coacht de medewerkers DIV tijdens de doorontwikkeling. Zowel bij de uitvoering van bestaande als nieuwe taken en rollen.
Actueel maken van de huidige functieomschrijvingen voor indeling in HR21 (functiewaarderingssysteem)
Archief, beleid en kwaliteit
Je bent verantwoordelijk voor de activiteiten van informatiebeheer van fysieke en digitale archieven. Zoals archivering, opslag, vernietiging en de voorwaarden om informatie openbaar te maken.
Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van informatiebeheerbeleid, normstelling en kaders van duurzaam digitaal informatiebeheer.
Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en het gebruik van systemen voor archivering en samenwerking.
Je draagt bij aan de kwaliteitsborging van data- en informatiebeheer.
Sparringpartner voor het cluster Datagedreven Werken
Je denkt mee over prioriteiten, dagelijkse taken en de voortgang.
Je bent sparringpartner bij (complexe) vraagstukken.
Je neemt deel aan het i-tafel overleg en stemt af met de informatiemanagers.
Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het datawarehouse conform het vigerende GGM-model.
De resultaten
Een advies over een ‘team of cluster data’. Je geeft advies over de vorm, inhoud en plek in de organisatie.
Advies over het statisch archief: moeten we hierin regionale samenwerking zoeken of niet? En zo niet, hoe gaan we dan om met het statische archief in onze organisatie?
Informatiebeheerbeleid, inclusief normen en kaders (conform wet- en regelgeving).
Document voor kwaliteitsborging van data en informatiebeheer.
Kaders en richtlijnen voor de doorontwikkeling van een datawarehouse en het gebruik van data.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van verandermanagement, zowel op de organisatie als de mens (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie);
3. Aantoonbare werkervaring met het (digitaal) archiveren en uitvoering/coördinatie van documentaire informatievoorziening binnen de wettelijk kaders.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Beschikbaar uiterlijk per 17 maart 2025 (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van verandertrajecten van analoog naar digitaal archiveren (benoem dit expliciet in het cv) (15 puntent);
6. Aantoonbare werkervaring met het toekomstbestendig opzetten en inrichten van een team of cluster Data en informatiebeheer met taken en rollen (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie een voorbeeld hiervan). (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de Archiefwet en/of de Wet Open Overheid (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de eisen en kwaliteitsnormen die worden gesteld aan zowel een analoog als digitaal archief (beschrijf in de motivatie beknopt een voorbeeld hiervan) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beheer van een datawarehouse en gegevensmodellen voor gestructureerde data (5 punten);
10. Minimaal 50% van de werkuren aanwezig zijn op locatie (gemeentehuis Hardenberg) (5 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het kunnen schakelen tussen verschillende leiderschapsstijlen, zowel richting mbo- als wo opgeleide professionals (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld hiervan in de motivatie) (10 punten).
Competenties
- Empathisch
- Mensgericht
- Doelgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 februari 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).