Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Opdracht
Je behandelt aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet;
Daarnaast onderhoud je het klantencontact en het contact met instanties;
Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand (maatwerk);
Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit;
Je stelt rapportages en beschikkingen op;
Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ.
Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag;
Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;
Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt;
Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden;
Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen;
Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie;
Je bent een vraagbaak voor collega’s;
Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen;
Je kan zelf bepalen op welke werkdagen je werkt, waarvan 4 keer 9 of 36 uur verspreid over 5 werkdagen mogelijk is.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar voor 36 uur per week, waarvan in ieder geval 50% fysiek op kantoor;
2. Een maximum uurtarief van €70,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Aantoonbare werkervaring / kennis met Suite4Wiz (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Inkomensconsulent;
5. Benoem duidelijk in de notitie van uit welke functie aard u reageert ZZP dan wel detachering.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld) (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkomensconsulent (50 punten).
Competenties
- Verantwoordelijkheid;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Klantgerichtheid;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Fraude alertheid;
- Nauwkeurigheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 februari 2025 tussen 11.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).