Opleidingsspecialist Datagedreven Sturing

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 16 tot 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16 tot 24

Publicatiedatum:

15 feb 2025

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Gemeente Hilversum is op zoek naar een daadkrachtige en gestructureerde opleidingsspecialist met affiniteit voor communicatie. Je ondersteunt het programma Transitie naar Datagedreven Sturing. Het programma richt zich op het realiseren van data als versneller voor de maatschappelijke opgaven in de stad en de transitie naar een datavolwassen organisatie. In de datastrategie van de gemeente Hilversum is de ontwikkellijn mens & lerend vermogen opgenomen. Onderdeel hiervan is het organiseren van opleidingen en trainingen voor medewerkers. Het begint namelijk bij onze mensen: het begrijpen van de waarde van data, maken van betere beslissingen en beter samenwerken met onze inwoners en partners.

Om zoveel mogelijk medewerkers van de gemeente Hilversum datagedreven te laten werken, zetten we in op twee lijnen: opleidingen en communicatie. Dat houdt in dat je enerzijds ons opgestelde opleidingsplan gaat implementeren, anderzijds ben je verantwoordelijk voor de interne communicatie daarover. Daarnaast optimaliseer de je externe communicatie, deze is gericht op het beheer van het open dataportaal Open Hilversum en het toepassen van het vastgestelde UX design en de huisstijl.

Wat ga je concreet doen:

  • E-learnings met een externe partij ontwikkelen

  • Trainingen ontwikkelen of extern inkopen

  • Trainingen inplannen en organiseren

  • Hulpmiddelen voor managers verzamelen in één ‘toolbox’

  • Communicatiekalender bijhouden en beheren

  • Communicatieproducten ontwerpen en realiseren

  • De website open.Hilversum.nl beheren

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau op het gebied van learning & development, bestuurskunde, verandermanagement, communicatie of (organisatie)psychologie;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar op het neerzetten van een leer- en ontwikkeltraject;
3. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van digitale en fysieke leeroplossingen;
4. Aantoonbare werkervaring in de (semi)publieke sector;
5. Uiterlijk beschikbaar per 10 maart 2025 voor minimaal 16 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met realiseren en implementeren van online- en offline leren & ontwikkeltrajecten (bijv. trainingen en leiderschap) (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement en/of opleidingscoördinatie (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van (team)sessies (20 punten);
9. Een maximum uurtarief van € 95,- exclusief BTW, inclusief de reiskosten woon-werkverkeer (20 punten).

Competenties

  • Je bent creatief van geest en optimistisch van aard;

    • Je bezit over goede communicatievaardigheden;

    • Je bent zelfstandig;

    • Je spot kansen en neemt initiatief;

    • Je bent resultaatgericht en signaleert tijdig knelpunten;

    • Je werkt gestructureerd en nauwkeurig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in afstemming

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.