Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
19 apr 2025Wil jij werken aan een van de meest duurzame en gave bedrijventerreinen van Hilversum? We hebben met de gebiedsagenda bedrijventerreinen Zuid West een supermooie basis om te werken aan een toekomstbestendig bedrijventerrein en zoeken hiervoor enerzijds een ontwikkelgerichte en anderzijds een praktische en uitvoeringsgerichte projectleider. Het gaat daarbij om een combinatie van inhoud en participatie. https://bouwenaanhilversum.nl/Beheer/documenten+tijdelijk/handlerdownloadfiles.ashx?idnv=2989175
Organisatie
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.
De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.
Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.
Onze kernwaarden: Betrokken, Vertrouwen, Eenvoud, Inclusief, Duurzaam en Professioneel. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen.
Omschrijving van de opdracht
De uitvraag bevat een projectleider gebiedsagenda waarbij je diverse projecten van de gebiedsagenda bedrijventerreinen Zuidwest in gang zet en aanstuurt; jij bent de trekker en daarmee verantwoordelijk voor de uitvoering van de gebiedsagenda in samenwerking met de ondernemersvereniging Hilversum Zuidwest en andere belangrijke stakeholders.
Je werkt voor deze opdracht binnen het team Projecten. Waarbij je nauw samenwerkt met het team Leef- en Vestigingsklimaat (o.a. Economie & Media en Energietransitie), het team Ruimtelijke Kwaliteit (o.a. stedenbouw, mobiliteit, groen, circulariteit, duurzaamheid) en het team Voorbereiding en Uitvoering (o.a. inrichting openbare ruimte). Ook ga je in samenwerking met integrale teams aan de slag waarin bijvoorbeeld ook collega’s van publiekszaken en veiligheid deelnemen. Extern werk je samen met de ondernemersvereniging Hilversum Zuid West, de coöperatie Toekomstbestendig Hilversum, met bewoners en met ondernemers op de terreinen.
Specifieke taken en verantwoordelijkheden
Het doel van de gebiedsagenda bedrijventerreinen Zuidwest is het realiseren van een economisch vitaal, veilig en aantrekkelijk bedrijvenpark. Hier werken we aan door middel van een concrete, breed gedragen, uitvoeringsgerichte gebiedsagenda voor de bedrijventerreinen Kerkelanden, Zeverijnstraat en Havenkwartier. De gebiedsagenda is eind 2024 door de gemeenteraad vastgesteld. De focus ligt op voldoende ruimte voor werken, met een praktische en toekomstbestendige inrichting. Het eindproduct is de verdere uitwerking en realisatie van uitvoeringsagenda 2025-2028 voor de komende vier jaar. De uitvoeringsagenda is concreet, uitvoeringsgericht en geeft per betrokken partij (gemeente, ondernemers, eigenaren en bewoners) aan wie wat oppakt, wanneer en met welke financiering en welk resultaat.
De projectleider leidt het proces door:
Inhoudelijk en procesmatig leiden van het projectteam bestaande uit de belangrijkste inhoudelijke deskundigen, deelprojectleiders en/of andere onderdelen van de gemeente Hilversum;
Aansturing participatie en realisatie met ondernemers, vastgoedeigenaren en andere betrokkenen in de samenwerking;
Aansturing van de uitvoeringsagenda;
Het informeren van- en afstemmen met het projectteam, de ambtelijke en bestuurlijk opdrachtgever en de betrokkenen.
Vereisten / knock-outcriteria
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het ontwikkelen en realiseren van gebiedsagenda’s, gebiedsvisies of gebiedsplannen bij een gemeente (benoem tenminste 1 concreet voorbeeld in het cv.).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Gebiedsontwikkeling (25 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider met gebiedsagenda’s bij een 50.000+ gemeente (35 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met participatieprocessen voor diverse stakeholders (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 voor 24 uur per week (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (15 punten).
Competenties
Plannen en organiseren, overzicht kunnen bewaren;
Samenwerken;
Zelfstandig;
Overtuigingskracht,
Met tegengestelde belangen kunnen omgaan;
Mensen in beweging krijgen;
Proactief signaleren en oppakken;
Communicatief vaardig;
Resultaat- en Oplossingsgericht;
Flexibel;
Nauwkeurig;
Jezelf snel systemen vaardig maken (zaaksysteem, iBabs, key2finance,)
‘Out of the box’ denken
Verder vinden we het volgende van belang:
Je komt uit de omgeving van Hilversum dan wel dat je een lokale en regionale binding of affiniteit hebt met Hilversum
Je hebt affiniteit met ondernemers, spreekt de taal van ondernemers en begrijpt ondernemers, je bent bekend met subsidieregelingen, je hebt humor en voor jou geldt: afspraak is afspraak!
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Dit mag flexibel worden ingevuld. Je bent minimaal 50% fysiek aanwezig op het stadskantoor in Hilversum.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op vrijdag 16 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 mei bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de ZZP'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).