Assistent Technisch Manager (waterkeringen)

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen
105 24 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

22 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Beschrijving probleemstelling
Binnen de afdeling Projecten zijn we op zoek naar een ervaren ontwerpleider/ assistent technisch manager die graag wil werken aan regionale dijkverbeteringen. Er wordt gewerkt met vaste IPM-teams met een eigen projectenportfolio. Deze ontwerpleider zal binnen één van deze teams werkzaam zijn onder de technisch manager van Waternet.

Beschrijving afdeling/team
Het IPM-team Waterkeringen 2 heeft een 10-tal dijkverbeteringen in voorbereiding, te weten:

  • Sloterdijk - Westerpark

  • Kade Zevenhoven

  • Angstelkade

  • Zuidpolderweg

  • Zuidpolderweg - Hakkelaarsbrug

  • Stammerdijk – traject Diemen

  • Stammerdijk - traject Driemond

  • Botsholsedijk (zuidkant Waver)

  • Holendrechterweg

  • Molenweg (Noordeinde- Zuideinde) Nieuwkoop

Omschrijving van de opdracht
Er is behoefte aan een ontwerpleider/ assistent technisch manager die zelfstandig, maar onder verantwoording van de technisch manager, meewerkt aan de voorbereiding van regionale dijkverbeteringsprojecten. Deze projecten worden door het waterschap en meewerkende adviesbureaus voorbereid.

De ontwerpleider/ assistent technisch manager:

  • rapporteert aan het IPM team, in dit geval de Technisch Manager;

  • is in staat om, i.s.m. met de OM en CM, opdrachtomschrijvingen voor (conditionerende) onderzoeken en ingenieursdiensten voor marktpartijen op te stellen en voor te bereiden;

  • is in staat om aangeleverde documenten (onderzoeksrapporten, tekeningen, bestekken) te controleren;

  • is in staat om met een integrale bril technische ontwerpen te beoordelen op uitvoerbaarheid en kosten efficiëntie;

  • is in staat om keukentafelgesprekken met bewoners te voeren samen met de omgevingsmanager;

  • geeft leiding aan een team van interne (geotechnische) vakspecialisten;

  • houdt voortgang overleggen met de Technisch Manager;

  • heeft contact met interne en externe specialisten op vakinhoudelijke elementen en technische zaken;

  • heeft contact en stemt af met interne stakeholders over technische inhoudelijke zaken;

  • stuurt aan op de afgegeven vastgestelde planning , resources en financiën en committeert zich aan de bestaande planning/werkafspraken

Eisen
Onderstaande eisen zijn harde eisen. Wanneer niet aantoonbaar wordt de offerte terzijde gelegd. Competenties en opleidingsniveau zullen worden getoetst tijdens het match gesprek.

  1. In het bezit van een technische HBO opleiding in de GWW-sector (Civiele techniek, watermanagement of gelijkwaardig)

  2. In het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of bent bereid deze te halen binnen 1 maand na opdrachtverstrekking op eigen kosten.

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig kunnen controleren en beoordelen van (technische) tekeningen, onderzoeken en bestekken

  4. Rijbewijs B

  5. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met Systems Engineering in het opstellen en beheren van technische specificaties.

  6. Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Competenties
De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:

  • Zelfstandig en proactief: Je bent proactief en pakt zelfstandig diverse onderdelen op door deze uit te werken of uit te zetten zowel binnen als buiten de afdeling projecten. Je kunt je snel eigen maken binnen een organisatie

  • Duidelijk communiceren: goed je eigen mening kunnen onderbouwen met heldere argumenten.

  • Leiderschap: Je bent resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.

  • Samenwerken: Je kunt goed samenwerken en hierbij omgaan met tegengestelde belangen, waarbij je voorstellen uitwerkt die probleemoplossend werken en draagvlak creëren

  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.

  • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen en het overzicht houden tussen de verschillende projecten.

  • Analytisch; Je bent analytisch sterk, je kunt onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken en kunt complexe situaties snel doorgronden.

Deze competenties worden getoetst in een gesprek

Gunningcriteria

  1.  Ervaring met de rol van assistent technisch manager / ontwerpleider bij regionale keringen (50p)

  2. Ervaring met kleine waterbouwkundige kunstwerken (25p)

  3. Ervaring met het bijdragen aan omgevingsmanagement, zoals het voeren van bewonersgesprekken en het opstellen van bewonerskaarten (25p)

  4. Pijs weging (30 punten)

Aanvullende informatie

  • Plaats tewerkstelling: Hoofdkantoor, Korte Ouderkerkerdijk 7

  • Data matchgesprek: 9 mei 2025 – 10:00 uur – 13:00 uur Gesprekken op locatie, gelieve hier rekening mee houden.

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Let op!: Deze functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur