Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Ben jij een ervaren professional op het gebied van bedrijfsvoering en heb je affiniteit met het Sociaal Domein? Ben je in staat om een team samen te stellen en te leiden met als doel grip te krijgen op de bedrijfsvoering en kosten binnen het Sociaal Domein? Dan is de gemeente Hilversum op zoek naar jou!
Als Regie Manager Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en leiden van een team dat zich richt op de bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein. Je speelt een cruciale rol in het verkrijgen van grip op de bedrijfsvoering en de kosten. Je onderkent dat bedrijfsvoering een breed begrip is waar beleid, uitvoering en financiën samen komen. Je hebt bewezen ervaring met succesvolle aanpakken bij andere gemeenten, waarbij je grip hebt gekregen op de bedrijfsvoering en kosten binnen o.a. de jeugdzorg.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het adviseren van het management en bestuur op strategisch niveau. Je analyseert financiële gegevens, maakt business cases en toekomstscenario's, levert een bijdrage aan de monitoring van beleid, inclusief beleidsevaluaties en brengt gedegen advies uit. Je signaleert problemen en kansen binnen de bedrijfsvoering en draagt bij aan het verbeteren van zowel de operationele als de financiële processen. Je rapporteert aan het management en bestuur over de financiële situatie en draagt bij aan de Planning en Control producten, zoals de begroting en managementrapportages.
Je werkt samen met verschillende disciplines (denk aan ICT, planning & control, beleid, HRM) en organisaties (denk aan regionale samenwerkingspartners) om tot integrale oplossingen te komen met respect voor ieders rol.
Taken
Het samenstellen en leiden van een (project)team gericht op de bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein, in eerste instantie specifiek gericht op jeugdzorg.
Het verkrijgen van grip op de bedrijfsvoering en kosten binnen de jeugdzorg, gebaseerd op bewezen aanpakken bij andere gemeenten.
Adviseren van het management en bestuur op strategisch niveau binnen het Sociaal Domein.
Analyseren van (financiële) gegevens en opstellen van business cases en toekomstscenario's.
Signaleren van problemen en kansen binnen de bedrijfsvoering en bijdragen aan procesoptimalisatie, beleidsevaluatie en datasturing.
Optimaliseren van de beschikbare data zodat deze als basis kunnen dienen voor zowel de strategische als operationele sturing.
Rapporteren aan het management en bestuur, niet alleen over de financiële aspecten, maar ook over de effecten van beleid en knelpunten in de governance, inclusief de ontwikkelingen daarin.
Bijdragen aan de Planning en Control producten, zoals de begroting en managementrapportages.
Samenwerken met verschillende disciplines en organisaties om tot integrale oplossingen te komen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Uiterlijk beschikbaar per 20 mei 2024 voor 16 uur per week.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als (organisatie)adviseur binnen het sociaal domein (25 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein met jeugdzorg (25 punten);
7. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van financiën en/of economie (25 punten).
Competenties & kenmerken
Je hebt bewezen ervaring met succesvolle aanpakken bij andere gemeenten, waarbij je grip hebt gekregen op de bedrijfsvoering en kosten binnen de jeugdzorg.
Je bezit uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden.
Je bent een teamspeler, resultaatgericht en kunt goed onder druk werken.
Je bent in staat om proactief en initiatiefrijk binnen je eigen vakgebied te werken.
Je hebt affiniteit met het Sociaal Domein en bent bekend met relevante wet- en regelgeving.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.
Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 10 mei 2024 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 8 mei 2024 , in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.