Senior Financial Controller

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

6 feb 2025

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties.

Opdracht
Als senior financial controller ben jij verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van de financiën van teams die zich voornamelijk bezig houden met de publieke dienstverlening zoals bijvoorbeeld het uitreiken van vergunningen, toezicht & handhaving, het klantcontactcentrum maar ook het heffen en innen van belastingen. ICT, facilitaire zaken, toezicht en handhaving, burgerzaken. Jouw taken bestaan uit het opstellen van financiële rapportages en het (proactief) adviseren, ondersteunen en begeleiden van het lijnmanagement bij financiële vraagstukken. Je overlegt regelmatig met teammanagers over de inzet van de verschillende budgetten en stelt diverse rapportages op. Jij zorgt voor het financieel inzicht en overzicht en werkt nauw samen met je domeincontroller.

Wat ga je concreet doen?

  • Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van financiële rapportages en het bewaken van de budgetten samen met de teammanagers;

  • Je bent verantwoordelijk voor het voeren van de financiële maandgesprekken met de teammanagers;

  • Je levert een belangrijke bijdrage bij het opstellen van de Planning en Control documenten zoals de jaarrekening, voorjaarsnota en begroting;

  • Je informeert de domein controller over de belangrijke ontwikkelingen in de teams die jij adviseert.

Wat breng je mee?
Voor deze rol is een communicatief sterke en resultaatgerichte persoonlijkheid met adviesvaardigheden en een proactieve houding essentieel. Je hebt de capaciteit om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden en kunt zowel goed in teamverband werken als zelfstandig taken oppakken. Je beschikt over een kritische en vasthoudende houding, weet initiatief te nemen en durft verantwoordelijkheid te dragen. Je zoekt actief de samenwerking op en functioneert goed onder druk en maakt je nieuwe onderwerpen snel eigen. Daarnaast ben je sterk met cijfers, administratie en heb je gedegen kennis van de BBV.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior financial controller bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025 voor minimaal 32 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior financial controller bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren van Planning en Control documenten (voorjaarsnota, begroting etc.) (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
8. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Key2FInanciën (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiële maandrapportages en het adviseren van teammanagers over de financiën (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Excel en PowerBi (benoem dit duidelijk in het cv) (5 punten);
11. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is) (10 punten)

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch;

  • Communicatief;

  • Proactief;

  • Oplossingsgericht;

  • Pragmatisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 februari tussen 10:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.