Medior medewerker Heffen

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
70 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners bedraagt in 2025: 60.750 inwoners. De groei gaat na 2025 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.

De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Opdracht
Het invullen van de vacante functie medewerker Heffen binnen een belastingteam van 7 collega’s. (minimaal medior niveau) die meteen inzetbaar is en van aanpakken weet.  Je bent goed bekend met gemeentelijke heffingen en de operationele werkzaamheden die daar in voorkomen.

Ook samenwerken en communicatie is van belang omdat medewerkers BAG, WOZ en afhandeling bezwaar- en beroepschriften in andere teams zitten. Rijswijk beschikt over een flexkantoor waarin enkele dagen thuis gewerkt kan worden omdat Office365 in combinatie met TEAMS en Sharepoint het werkplatform is.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Uiterlijk per 1 april 2025 beschikbaar voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

  3. Minimaal een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau;

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van heffen bij een gemeente of een Belasting samenwerkingsverband;

  5. Uurtarief maximaal € 70,- inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en fee Flextender / exclusief btw;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke heffing en invorderingen, duidelijk naar voren komend van uit het cv (40 punten);

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Key2Belastingen, benoem waar deze is opgedaan (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met kwijtscheldingsverzoeken binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (30 punten);

  4. Minimaal een afgeronde opleiding op minimaal mbo4 niveau in administratieve richting (10 punten).

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

  • Goede communicatieve eigenschappen;

  • Resultaat- en mensgericht;

  • Pro-aktieve werkhouding: je hebt een mentaliteit van aanpakken;

  • Je bent sensitief in de contacten met bestuur en burgers.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg maar voorkeur maandag en woensdag op kantoor

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 24 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op donderdag 20 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Let op!: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur