Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
3 feb 2024Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
Als gemeente zetten we ons maximaal in voor onze inwoners, ondernemers en instellingen. Daarbij staan participatie en de dialoog centraal. Medewerkers waarderen de gemeente om de grote mate van vrijheid die er is om het werk vorm te geven en actief het verschil te maken. Innovatie en lef worden gewaardeerd.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken circa achthonderd collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten. Collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen – binnen en buiten de organisatie – stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Flexibiliteit in houding en gedrag zijn daarbij essentieel. Net als denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid.
Je werkt vanuit het centrale team Bestuur en Communicatie binnen de unit media-advies. Media-advies is verantwoordelijk voor de publiekscommunicatie via de diverse gemeentelijke kanalen, zowel on- als offline. Het team Bestuur en communicatie (ruim 35 medewerkers) heeft de behoeften van de diverse doelgroepen in beeld en baseert daarop haar advisering en uitvoering. Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Taken en werkzaamheden
Je schrijft en redigeert teksten voor verschillende digitale media en verschillende doelgroepen. Daarbij zorg je ook voor beeld (omnichannel content). Je doet dit altijd vanuit de behoefte van de doelgroep en de strategie van het kanaal. Hierbij ben je continue de content aan het verbeteren en coördineert de productie en inzet van de communicatiemiddelen. Het voeren van de regie op kwaliteit, het bewaken van de planning van de uitvoering en het monitoren van het effect van de eigen berichtgeving behoort tot je werkzaamheden. Daarnaast ben je vraagbaak en – gevraagd en ongevraagd – adviseur voor de organisatie als het gaat om inzet van de verschillende kanalen en de bijbehorende content. Uitgangspunten zijn onder meer begrijpelijk taalgebruik, schrijven op B1-niveau en voldoen aan wettelijke bepalingen zoals WCAG en onze schrijfwijzer.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als webredacteur;
2. Beschikbaar per 20 februari voor 32 uur per week;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als webredacteur (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de toegankelijkheidsrichtlijnen WCAG 2.1 niveau AA (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
6. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met verschillende contentmanagementsystemen (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);7. Aantoonbare kennis of werkervaring van webtoepassingen (10 punten).
Competenties
- Uitstekende beheersing van Nederlandse taal en het schrijven op B1 niveau gaat je goed af;
- Klantgericht;
- Nauwgezet en zelfstandig;
- Flexibel en een fijne collega om mee samen te werken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in ieder geval op woensdag en bij voorkeur ook vrijdag. Verder in overleg.
Planning
De gesprekken voor de functie zijn gepland op dinsdag 13 februari 2024 en zijn online via Teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.