Team Project Toekomstscenario en Instroom, Doorstroom, Uitstroom Jeugdhulp

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
410 8-36 Noord-Holland

Begindatum:

15 mei 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

8-36

Publicatiedatum:

16 apr 2025

Deze opdracht is expliciet bedoeld voor een partij, dan wel leverancier, die op alle onder benoemde deskundigheden een kandidaat kan aanleveren, ten tijde van de flexpool.
Daarbij is een gunning aan één partij, dan wel leverancier, zeer aannemelijk.

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

De Resultaatverantwoordelijke Eenheid (RVE) Beleid en Bestuur is verantwoordelijk voor de optimale bestuurlijke samenwerking tussen gemeenten en tal van maatschappelijke partners, zoals woningbouwcorporaties, natuurorganisaties, zorgpartijen, provincie, de metropoolregio Amsterdam en het Rijk. Vanuit deze samenwerking levert het team een bijdrage aan de grote maatschappelijke ontwikkelingen die nu spelen. Naast beleidsmatige samenwerking verzorgt de RVE de destinatiemarketing voor het gebied vanuit Visit Gooi & Vecht.

Er werken ongeveer 30 medewerkers binnen de RVE.

Omschrijving van de opdracht
De afgelopen twee jaar hebben er twee projecten onafhankelijk van elkaar gedraaid, te weten Toekomstscenario Kind-en Gezinsbescherming (TKS) en Instroom, doorstroom en uitstroom jeugdhulp (IDU). We zijn nu in de fase dat ze samenkomen doordat ze veel overlap kennen.

Beide projecten hebben tot doel een nieuwe manier van werken, waarbij hulp eerder komt en beter aansluit bij het huishouden door de volgende kernelementen:

  • Integraal mens- en gezins(systeem)gericht

  • Eén vast contactpersoon

  • Lokale teams staan centraal

 Regionaal

Regionaal trekken gemeenten gezamenlijk op om te komen tot deze nieuwe manier van werken zodat:

  • Er stevige lokale teams werken aan onveiligheid in de thuissituatie en/of versterken sociale basis

  • Professionals mens- en systeemgericht werken, met een brede blik

  • Expertise eerder beschikbaar komt als dat nodig is

  • Interventies eerder en meer passend kunnen worden geboden

Het Team / de functies
Voor deze beweging huren we een vierkoppig team van professionals in tot en met december 2025, met optie tot 3 maanden verlenging. Het team bestaat uit een senior projectleider, junior projectleider, data projectleider en een communicatieadviseur.

  1. De functie van senior projectleider (32-36 uur per week):
    Je bewaakt de voortgang van het project, houdt de koers helder en zorgt dat plannen aansluiten bij strategische doelen. Als aanspreekpunt weet je belangen te verenigen en samenwerking te versterken. Jij begeleidt de uitvoering van pilots en projecten, brengt partijen samen en vertaalt ideeën naar concrete acties. Ondertussen zorg je dat successen worden gedeeld en iedereen zich betrokken voelt.  Als coachende kracht inspireer en ondersteun je collega’s en denk je strategisch mee. Samen bouw je aan vernieuwende oplossingen die écht impact maken op de zorg in de regio.

  2. De functie van junior projectleider (24 uur per week):
    De junior projectleider heeft een lerende en ondersteunende functie. De junior, onder andere, verzorgt de voortgangsrapportages, bereidt overleggen voor, werkt notulen uit en bewaakt uitgezette acties. De junior werkt binnen het project team nauw samen met de senior projectleider. In overleg met de senior kan de junior hem/haar vervangen bij diens onverhoopte afwezigheid.

  3. De functie van projectleider data (12-16 uur per week):
    Het doel van de opdracht is om een regionaal dataproduct te ontwikkelen waarin gegevens uit diverse databronnen worden ontsloten en geïntegreerd (o.a. BRP, DLP, GGD, PGB-informatie). Hiertoe dient een centrale dataomgeving opgezet te worden. Het dataproduct stelt deelnemende gemeenten in staat om benchmarks uit te voeren en prestaties onderling te vergelijken.
    Als projectleider ben je verantwoordelijk het vormgeven van datamanagement om te komen tot het gewenste product, concreet: het verzamelen, organiseren, beheren en openen van data. Daarnaast moet er worden gezorgd voor een uniforme en gestandaardiseerde gegevensstructuur.

  4. De functie van communicatieadviseur (8-10 uur per week):
    De communicatieadviseur adviseert over communicatie uitingen binnen het project en ondersteunt in zijn algemeenheid het projectteam met informatievoorziening naar alle stakeholders, bijvoorbeeld in de vorm van nieuwsbrieven.

Vereisten/knock-outcriteria

  1. Een aantoonbaar geschreven offerte, waarin alle specialismes en deskundigheden ter inzage geverifieerd kunnen worden;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. ‘BYOD’ (bring your own device) is van toepassing: voor deze opdracht dient de kandidaat gebruik te maken van eigen devices;

  4. Samen met de offerte dient er een door de partij geschreven motivatie ingediend te worden, waarin de waarborging van kwaliteit en kwantiteit verzekerd wordt

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar gezamenlijke aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider sociaal domein (Dit geldt als totaal voor alle ingeschreven kandidaten) (30 punten);

    • 5 of meer jaar gezamenlijke aantoonbare werkervaring (30 punten);

    • 3 tot 5 jaar gezamenlijke aantoonbare werkervaring (15 punten);

    • tot 3 jaar gezamenlijke aantoonbare werkervaring (0 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur bij een gemeente (Dit moet specifiek te herleiden zijn naar de kandidaat die deze functie gaat vervullen binnen het team) (30 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met regionale opdrachten binnen het sociaal domein, bij voorkeur gericht op Jeugd In de regio NH of Utrecht (20 punten);

  4. Een maximum gezamenlijk ingeschreven uurtarief van €410,- (benoem duidelijk in het cv of de notitie hoe je tot de gezamenlijke tarief per kandidaat gekomen bent) (20 punten).

Competenties overall
Projectmanagementvaardigheden, bestuurlijke sensitiviteit, doorzettingsvermogen, zelf startend, empathisch, beleidsstukken opstellen.

Functieschalen
Deze functies zijn ingedeeld in functieschalen 9 tot en met 12.  Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
Ma – Di – Wo – Do – Vr.
De tijden/dagen zijn flexibel in te delen, maar altijd in overleg met de opdrachtgever.

Planning
De fysieke gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 mei 2025 tot vrijdag 9 mei 2025. Het is de bedoeling dat het gehele team aanwezig is bij de gesprekken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

  • Uren per week: Wisselend, afhankelijk van de functie in het team uur

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur