Afdelingshoofd Omgeving

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 16 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

3 aug 2025

Uren per week:

16 tot 36

Publicatiedatum:

11 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. 

Opdracht
Vanwege het vertrek van het afdelingshoofd zijn we op zoek naar een interim Afdelingshoofd Omgeving. Je bent verantwoordelijk voor diverse portefeuilles zoals Duurzaamheid, Economie en ruimtelijke ontwikkelingen Je maakt tevens deel uit van het Centraal managementteam (CMT) en je valt direct onder de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Naast de going concern taken richt je je tijdens deze opdracht specifiek op het volgende:

  • Je geeft verdere invulling aan integraal management en dienend leiderschap.

  • Het voeren van gesprekken met de verschillende disciplines binnen en buiten de afdeling:

  • waar staan we en wat is er nodig? Je levert een advies op wat er vanuit de afdeling nodig.

  • Je bent inhoudelijk sparringspartner voor de medewerkers (je bent tevens teamleider).

  • Je draagt zorg voor een aantal dossiers binnen de ruimtelijke ordening

  • Je bent ambtelijk opdrachtgever voor het project Oost-west as.

  • Je werkt nauw samen met het afdelingshoofd Openbare Werken bij de verbetertrajecten in het fysieke domein (zoals samenwerken, prioriteren van werk, werkprocessen, kwaliteit, bedrijfsvoering, capaciteit op projecten).

  • Je neemt zitting in het directieoverleg fysiek domein binnen de regio.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd/teammanager;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met ruimtelijke ontwikkeling (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Beschikbaar per 3 maart 2025 voor 16 tot 36 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen;
5. Een maximum uurtarief van €115,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Een door de kandidaat geschreven motivatie brief, gericht op de opdracht en opdrachtgever (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de juridische aspecten gericht op ruimtelijke ontwikkeling (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd/teammanager binnen een gemeente; (30 punten)
9. Een aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (15 punten).

Competenties

  • Je bent proactief, analytisch, goed kunnen luisteren en de juiste vragen stellen, dat goed kunnen vertalen naar werkbare procesoptimalisaties;

  • Je bent een strategisch en logisch denker en beschikt daarbij over executie- en daadkracht;

  • Je bent resultaatgericht, verbindend, kunt denken en doen en uitstekend overzicht houden;

  • Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Organisatie en bestuurlijk sensitief. Jij weet aan te spreken zonder de relatie te verliezen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 27 februari 2025 tussen 08.30 - 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.