Trainee Dienstverlening

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 2 dagen
75 28-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

7 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. Per 1 januari 2027 zal de bestuuurlijke fusie met de buurgmeente Wijdemeren voltooid zijn. Hilversum groeit dan door naar 120.000 inwoners met een unieke profiel.  De voorbereidingen hiertoe lopen nu zoals de ambtelijke integratie per 1 januari 2026. 

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

De gemeente Hilversum op zoek naar een communicatief sterke en digitaal vaardige trainee met een aanpak mentaliteit. De trainee heeft goed organiseertalent met een scherp oog voor verbetermogelijkheden. Je zult worden ingezet worden in de werkagenda Hilversum Dienstverlening 2025/2026 en in het programma ambtelijke fusie.  Deze leuke uitdagende opdracht komt uit de doelen van de werkagenda Dienstverlening Hilversum 2025-2026 en het Programma van de ambtelijke fusie – deelproject dienstverlening.

Opdracht
Deelopdracht 1 
In 2024 is een nieuwe strategische visie over Dienstverlening in Hilversum vastgesteld: “De Hilversumse Dienstverlening". Deze heeft tot doel om de publieke en sociale dienstverlening, digitalisering en processen aan burgers, instellingen en bedrijven te verbeteren. De werkagenda Dienstverlening Hilversum 2025-2026 is vertaald naar een portfolio met hierin deelprojecten zoals gedragsveranderingen, brieven in B1 taal, voldoen aan wetgeving Wmbev, WCAG, digitalisering en AI Chatbot bij kCC en datasturing op output en outcome.  Je gaat daar een aantal acties zelf begeleiden, je creëert overzicht over de voortgang en helpt de werkgroepen met planvorming en aanpak. Tot slot ga je a.h.v van data-analyses procesvoorstellen doen om de dienstverlening te verbeteren. 

Deelopdracht 2  
Gelijktijdig bereidt Hilversum vanuit een apart programma zich voor op de ambtelijke fusie per 1 januari 2026 met de buurgemeente Wijdemeren. Een van de deelprojecten van dit programma is om de dienstverlening, producten catalogus en processen te harmoniseren zodat de burgers van de nieuwe gemeente passende dienstverlening vanuit de kanalen krijgen. Ook hier ga je zelf aan de slag met een aantal acties, je creëert overzicht over de voortgang en helpt de werkgroepen met planvorming en aanpak. Tot slot help de regisseur Dienstverlening met de voorbereiding van de projectgroep besprekingen. 

Met de andere trainees binnen de gemeente Hilversum op andere beleidsvelden is er veel vrijheid en mogelijkheid om de verschillende taken zo efficiënt mogelijk en passend bij specifieke ontwikkelmogelijkheden en talenten met elkaar te verdelen. Je komt te werken binnen de staf van de afdeling Publiekszaken onder aansturing van de regisseur Dienstverlening, maar je zult daarnaast veel optrekken met leden van de diverse projectgroepen, collega's van Wijdemeren, Sociaal Plein en het team ICT. Door de aard van de projecten heb je verder met vrijwel de gehele organisatie van doen

Specifieke taken en verantwoordelijkheden 

  • Ondersteuning en mede- sturing geven aan de acties uit de werkagenda Dienstverlening Hilversum 2025-2026;

  • Ondersteuning en creatieve doe-kracht geven aan het Programma ambtelijke fusie- Deelproject dienstverlening bijvoorbeeld voor de harmonisatie van processen en beleid, geïntegreerd productencatalogus, leges of content integratie website of uitgaande brieven;

  • Maken, analyseren en uitwerken van verbeteropties van data rapportages uit de digitale klanttevredenheid onderzoeken in de kanalen mail, telefonie, balie en inkomende zaken;

  • Werksessies organiseren (afspraken plannen, werkmethodes, vergaderruimtes boeken, notuleren en begeleiden);

  • Kwaliteitscontrole en procesverbeteringen voor Meldingen Openbare Ruimte in de app Signalen;

  • Opzetten van de maandelijkse monitor over de voortgang van projecten in de werkagenda Dienstverlening en voorstellen doen tot versnellen;

  • De Teams omgeving van de deelprojecten effectief inzetten, zodat alle projectleden en belanghebbenden hierdoor goed ondersteund worden.  

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfskunde, informatica of bestuurskunde;
2. Beschikbaar per 1 april 2025.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken, digitale verandertrajecten (dit mag aantoonbaar zijn uit werk, studie of nevenactiviteiten)(25 punten); 
4. Aantoonbare begeleiding vanuit een trainee programma van de opdrachtnemer (25 punten);
5. Maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer (25 punten);
6. Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring bij een andere opdracht binnen het traineeprogramma (25 punten).
Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden: je kunt goed schakelen in gesprekken met verschillende rollen in de organisatie; 

  • Overtuigingskracht op zowel de inhoud als de relatie; 

  • Je redeneert vanuit het proces en vertaalt dit naar mogelijke oplossingen; 

  • Resultaatgericht en signaleert tijdig bij knelpunten; 

  • Je bent digitaal vaardig en kan data analyseren en duiden. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij (bespreekbaar)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 21 maart 2025 vanaf 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur