Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
30 sept 2025Uren per week:
16 - 24Publicatiedatum:
17 jul 2024Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Er is ruimte voor 2 FTE, elk voor 16-24 uur per week. De dagen en verspreiding van de uren over de dagen zijn in overleg met de teamcoördinatoren te bepalen. Er is de mogelijkheid om deels thuis te werken. Je standplaats wordt in overleg bepaald. We zoeken ondersteuning door het gehele land.
Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Opdracht omschrijving
Politiebureaus, meldkamers, cellencomplexen, schietbanen en computercentra: de vastgoedportefeuille van de politie telt meer dan duizend objecten. Wil jij een rol spelen bij de grootste huisvestingsopgave in overheidsland? Voor de realisatie van projecten zoeken wij een enthousiaste en accurate Planner.
De sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vijf onderdelen: Vastgoed, Vastgoedprojecten, Vastgoedbeheer, Programmeren en Beleid & Strategie. De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied.
Je werkt in een grote organisatie en realiseert je dat een korte klap soms een lange afstand moet afleggen. Jouw hands-on mentaliteit en je ervaring in het kunnen omgaan met weerstand en complexiteit is hierbij van essentiële waarde. Evenals het goed kunnen samenwerken, gevoel hebben voor de omgeving, het maatschappelijk belang en de bestuurlijke sensitiviteit.
Je draagt graag bij aan de grote opgave waarvoor we staan omtrent onze huisvestingsportefeuille in de projecten, en aan het opbouwen van onze organisatie en in het bijzonder het team Vastgoedprojecten. Wij zoeken professionals die onder hoge druk snel het dynamische speelveld kunnen overzien en met een passende tactiek de juiste mensen weten te betrekken om voortgang en besluitvorming te realiseren. Als Planner heb je gevoel voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de politieorganisatie werkt. Daarnaast beschik je over een sterk analytisch vermogen, ben je resultaatgericht, flexibel en beschik je over een gezonde dosis humor.
Als Planner maak je deel uit van het Team Vastgoedprojecten binnen de Sector Huisvesting. Met ongeveer 70 collega’s realiseren wij complexe huisvestingsprojecten waaronder renovatie en nieuwbouw. Dit doen wij voor politie-eenheden die zijn verdeeld in teams en districten door het hele land.
Het Team Vastgoedprojecten bestaat uit vier subteams, namelijk: Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Eindhoven. De teams zijn verdeeld in Regio Oost en West. Gezien de geografische spreiding van de projecten en het team wordt er van je verwacht dat je regelmatig op locatie zal zijn voor diverse overleggen. Afhankelijk van de projecten wordt je gekoppeld aan een van de vier subteams voor de uitvoering van de projecten. Door het gehele land worden diverse projecten opgestart.
Doelstelling
De vorming en doorontwikkeling van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2028 tientallen miljoenen euro’s per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.
Verantwoordelijkheden
Als Planner ben je verantwoordelijk voor en/of draag je bij aan:
Het opstellen van projectplanningen van alle lopende en aanstaande projecten die onderdeel uit maken van de totale vastgoedopgave;
Het verwerken van tussentijdse bijstellingen van de projectenkalender op basis van analyses en evaluaties. Tijdens het opstellen van de projectenkalender moeten tussentijdse wijzigingen worden verwerkt en worden beoordeeld in het kader van de totale projectenplanning;
Het zorg dragen voor de planningsbijdrage in de diverse rapportages die worden opgesteld onder verantwoordelijkheid van de projectmanager(s);
Het leveren van een bijdrage aan het opstellen van een meerjaren-projectenkalender. De projectenkalender is de verzameling van alle projecten uit het huisvestingsplan die met elkaar een onderling verband hebben (bijv. afstoot en nieuwbouw).
Het zorgdragen van aansluiting tussen de projectplanning per project en de landelijke programmaplanning huisvesting.
Het doorontwikkelen van de gestandaardiseerde projectplanning indien nodig;
Het in beeld brengen van de beschikbare capaciteit (mensen) per project en naar type project.
Contacten
Je werkt nauw samen met projectleiders, projectondersteuners, medewerkers van het uitvoeringsprogramma, projectcontrollers en assetmanagers.
Opleiding
Een afgerond, erkend en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau passend bij de gevraagde werkzaamheden.
Professionele kennis en werkervaring
Eisen:
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw/civiel);
Ervaring met en kennis van Prince II bij vastgoedprojecten;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Microsoft Project (of gelijkwaardige software) bij vastgoedprojecten.
Wensen:
De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Technische Bedrijfskunde of Bouwkunde of Civiele Techniek.
De kandidaat beschikt over uitgebreide kennis van en heeft minimaal drie jaar ervaring met Microsoft Excel op een gevorderd niveau.
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie.
Competenties
Ben jij die enthousiaste collega die ingezet kan worden op kleine tot grotere complexe projecten? Een collega die snel het speelveld kan overzien en zich de materie snel eigen weet te maken. Als planner beschik je over de volgende competenties:
Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
Organisatievermogen;
Initiatiefrijk;
Klant- en kwaliteitsgericht;
Accuraat;
Flexibel;
Teamplayer;
Integer;
Stressbestendig;
Organisatiesensitief;
Overtuigingskracht.
Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2025 voor 16 - 24 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
Maximaal: € 94,00 - Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd - Sjabloon : CV template 1.9.doc
Eis 2. De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.
Eis 3. De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO-niveau, passend bij de gevraagde werkzaamheden. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 4. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw/civiel). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 5. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Microsoft Project (of gelijkwaardige software) bij vastgoedprojecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: Organisatievermogen - Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij. Initiatiefrijk - Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Klant- en kwaliteitsgericht - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren. Accuraat - Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten. Flexibel - Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Teamplayer - Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Integer - Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie. Stressbestendig - Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden. Organisatiesensitief - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Overtuigingskracht - Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
Wensen
Wens 1. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van planning van projecten (bouw/civiel). De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)
Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Prince II bij vastgoedprojecten. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft maximaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Projects bij vastgoedprojecten. 3/5= De kandidaat heeft 2 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Projects bij vastgoedprojecten. 5/5= De kandidaat heeft meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft Projects bij vastgoedprojecten (20%)
Wens 3. De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Technische Bedrijfskunde of Bouwkunde of Civiele Techniek. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Technische Bedrijfskunde of Bouwkunde of Civiele Techniek. 3/5= De kandidaat heeft minimaal 2 jaar een erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Technische Bedrijfskunde of Bouwkunde of Civiele Techniek gevolgd. 5/5= De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO-niveau in de richting van Technische Bedrijfskunde of Bouwkunde of Civiele Techniek. (20%)
Wens 4. De kandidaat beschikt over uitgebreide kennis van en heeft minimaal drie jaar ervaring met Microsoft Excel op een gevorderd niveau. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (20%)
Wens 5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de (Semi-)/overheid en/of Politie. 3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de (Semi-)/overheid. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie (15%)