HR-adviseur

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16-24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

24 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens én de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners. 

Omschrijving van de opdracht
Als HR-adviseur speel je binnen de gemeente een belangrijke rol in het versterken en optimaliseren van onze personeelsprocessen en werk je actief mee aan het actualiseren van beleid en regelingen.

Voor deze opdracht zoeken we tijdelijke ondersteuning op het gebied van:

  • Digitaliseren en optimaliseren van HR-processen, waaronder het verbeteren en automatiseren van bestaande werkwijzen;

  • Opstellen en bijwerken van HR-regelingen, in lijn met actuele wet- en regelgeving en interne beleidsafspraken;

  • Actualiseren van het personeelshandboek;

  • Opstellen van een klokkenluidersregeling die voldoet aan de huidige wetgeving;

  • het bieden van operationele HR-ondersteuning aan afdelingen en teamleiders bij dagelijkse vraagstukken. Het hebben van HR/Arbeidsrecht-kennis is een pre;

  • Signaleren van knelpunten binnen HR-processen en doen van verbetervoorstellen en implementatie hiervan;

  • Ondersteunen bij lopende HR-projecten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van HRM, bedrijfskunde;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie;

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en bijwerken van HR-regelingen en personeelshandboeken (benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie; (30 punten);

  2. Aantoonbare kennis van HR- en arbeidsrecht (benoemd dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van de Klokkenluidersregeling (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met BCS/Motion in de afgelopen 2 jaar (20 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Communicatieve vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 mei 2025, vanaf 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Kaag en Braassem mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Kaag en Braassem. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur