Change Manager FCC

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 120,00 36 Gelderland

Begindatum:

7 okt 2024

Einddatum:

31 jan 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 sept 2024

Opdracht omschrijving

Let op: Dit is een detacheringsopdracht.
 

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden 
Het team CIO-Office is op zoek naar een FCC Change Manager.

Het kadaster zet de Fortes Change Cloud (FCC) in voor de vastlegging en besturing van het integrale portfolio. Dit portfolio bestaat uit een samenspel van projecten en agile (door)ontwikkeling van producten en diensten. De wens bestaat om het totale integrale portfolio in FCC uit te breiden zodat een portfolio met een planningshorizon van 5 kwartalen ontstaat. Dit met als doel om het integrale portfolio op basis van data (op strategisch- en tactisch niveau) op een transparante, effectieve en wendbare wijze te besturen.

De uitbreiding van de inzet van FCC maakt dat er behoefte is aan tijdelijke ondersteuning voor het definiëren en implementeren van de FCC gerelateerde roadmap. 

Opdrachtomschrijving
Je bent bekend met de huidige inrichting van de FCC tool en de processen die daarin zijn gerealiseerd. Op basis van deze kennis ga je samen met collega’s binnen het CIO office de roadmap rondom FCC verder vormgeven, uitwerken en realiseren. Je wordt eigenaar van diverse change initiatieven en zorgt dat deze binnen de gewenste tijdslijnen en conform het gewenste kwaliteitsniveau worden gerealiseerd.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Deskundigheid m.b.t. de toepassing van een hybride portfolio bestaande uit zowel projecten als continue agile (door)ontwikkeling van producten en diensten.

  • Deskundigheid m.b.t. Agile/SAFe geïnspireerde voortbrengingsmethodes rondom voorbereiding en realisatie van strategische doelen, epics en features.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Bijdrage leveren aan het verder vormgeven van de roadmap omtrent FCC.

  • Begeleiden en adviseren van de FCC gebruikersorganisatie omtrent het gebruik van FCC.

  • Eigenaarschap tonen voor de voorbereiding en realisatie van specifieke initiatieven op de FCC roadmap.

Taken

  • In samenwerking met FCC experts refinen en (door)ontwikkelen van FCC functionaliteiten en rapportagemogelijkheden.

  • Deelname aan de (agile) rituelen omtrent de besturing van de FCC roadmap.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 oktober 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij de realisatie van een (hybride) integraal portfolio.

Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.

Minimaal 4 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.

Taalniveau Nederlands minimaal B2.

Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Adviesvaardigheid; • Overtuigingskracht; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Kwaliteitsgericht; • Klantgericht • Proactief en initiatiefrijk.

30 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

40 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.