Begindatum:
12 mei 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
32 - 40Publicatiedatum:
17 apr 2025Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving van de opdracht
Het Kadaster staat continue voor grote IT-uitdagingen. Dit vraagt om een flexibele en wendbare directie Beheer en Ontwikkeling IT (BOI) met een managementteam dat hier flink de schouders onder wil zetten. Een MT dat bereid is op een vernieuwde manier te werken en gewenst en effectief gedrag neerzet. Mensen die het verschil kunnen en willen maken. Die zich onderscheiden door ondernemerschap, daadkracht en lef. Die bouwen aan vertrouwen, verantwoordelijkheid nemen, goed kunnen samenwerken en altijd met discipline voor het eindresultaat gaan. Daarbij gedreven worden door het organisatiebelang èn het klantbelang.
Ben jij de leider die snel schakelt, medewerkers kan inspireren en motiveren, actief de samenwerking en verbinding opzoekt en als netwerker continue aan de bal is? Weet jij daarbij goed te balanceren tussen de gewenste sturing op output en ruimte voor eigen verantwoordelijkheid? Dan is er een plek voor jou als tijdelijke manager in het team van de directie Beheer en Ontwikkeling IT. Natuurlijk vragen we ook inhoudelijke kennis en vaardigheden van jou die passen bij IT-managers van dit formaat. Die weten waar ze het over hebben, en dit in de praktijk samen met anderen weten te realiseren.
Inhoudelijk betekend dit:
De Operationeel Manager IT is (mede) verantwoordelijk voor een van de units en het behalen van de geformuleerde doelstellingen van deze unit. Je stelt hiervoor een meerjarig unitplan op dat gericht is op diensten, kosten, kwaliteitsnormen, prestatie-indicatoren en randvoorwaarden. Jij zorgt voor afstemming en integratie met de andere IT-units en werkt hiervoor samen met jouw collega’s. Je geeft leiding aan een team van IT-medewerkers (ongeveer 50 FTE) en bent medeverantwoordelijk voor het beleid van de Directie IT. Daarnaast zorg je voor marktconformiteit van en budgetcontrol binnen de IT-unit. Voor de diensten die jij binnen je unit bedient werk je veel samen met je counterparts binnen de andere directies van het Kadaster.
Verantwoordelijkheden en takenpakket:
In deze rol opereer je samen met de Unit-manager en collega operationeel managers als één team voor de totale unit. Je stuurt een aantal scrum teams aan en bent verantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van de unit.
Op dit moment speelt het vervangen van een groot aantal medewerkers binnen de unit een belangrijke uitdaging. Ook wordt er een trekkersrol van je verwacht binnen een aanbesteding rondom codekwaliteit meten.
Tot slot staan de teams binnen de unit voor een grote transitie. De teams hierin begeleiden en zorgen dat ze het werk zo optimaal mogelijk kunnen doen is belangrijk. Daarnaast heeft elk Devops team binnen de unit zijn eigen doorontwikkeling nodig, het is belangrijk ook hier komend half jaar oog voor te hebben en voor zichtbare resultaten te zorgen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo of wo niveau;
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie in aansturing van een unit verantwoordelijk voor de IT-dienstverlening;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een organisatie die wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een Agile omgeving, werken met meerdere DevOps teams en kennis van SAFE;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement;
Een maximum uurtarief van €130 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:
Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak (max. 400 woorden), vermeld hierin duidelijk de verantwoordelijkheden en de stappen binnen het geschetste kader van de gestelde opdracht (50 punten);
De kandidaat toont aan (max. 300 woorden) op welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (50 punten).
Competenties
Resultaatgericht;
Communicatief sterk zowel schriftelijk als mondeling. Je praat met stakeholders en weet hier de juiste positie in aan te nemen om de wens tot een goed einde te brengen;
Service- en klantgericht;
Proactief en initiatiefrijk;
Teamspeler;
Analytisch vermogen;
Je kan werken in teamverband en verbindt collega’s met verschillende achtergronden;
Je beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in mogelijkheden zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 7 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst
Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht, aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).