Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

DevOps Software Engineer PDOK

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
90 36 Gelderland

Begindatum:

19 mei 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Het betreft een detacheringsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met de optie tot verlenging van 1 jaar Na afloop van de initiële looptijd van 1 jaar, staat het Kadaster open voor de mogelijkheid van een dienstverband bij het Kadaster.  In dat geval komt de medewerker  in schaal 10., waarbij het bruto maandsalaris (op basis van 36 uur en afhankelijk van de ervaring) maximaal € 5,314.02 is. Daarnaast ontvangt de medewerker bij indiensttreding maandelijks maximaal € 1.328,51 Individueel Keuzebudget (IKB).

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand

Omschrijving werkzaamheden
Publieke Dienstverlening Op de Kaart (PDOK) is hét dataplatform van Nederland dat geodata beschikbaar stelt aan iedereen die hier gebruik van wil maken. De geodata is actueel en betrouwbaar en komt van verschillende partijen. PDOK is een begrip in de Geo-wereld. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. 
 
PDOK stelt deze geodata door middel van verschillende OGC webservices (WFS, WMS, WMTS) en atom downloadservices (Atom) beschikbaar en werkt aan het ontsluiten middels nieuwe (RESTful) OGC API standaarden (Features, Tiles, Coverages, Records, Map). Afnemers van PDOK-services zijn onder andere: Funda, Atlas Leefomgeving en Rijkswaterstaat. Per dag verwerken we ongeveer 80 miljoen hits. Met behulp van cloud (Azure Kubernetes Services / AKS) oplossingen hebben we een zeer modern en vooruitstrevend platform ontwikkeld en kunnen we op en af schalen naar behoefte.

Opdrachtomschrijving
Het PDOK team focust niet alleen op de doorontwikkeling (Dev) van het PDOK platform, maar heeft ook de operationele verantwoordelijkheid (Ops) voor het platform. Je werkt bijvoorbeeld aan de OGC API’s en het ontwikkelen van de nieuwe Locatie Server op een Kubernetes platform. De werkzaamheden zitten dus met name in de infrastructuur en backend software development ten behoeve van het platform. Ook het nationale Geoforum wordt gehost door het PDOK-team en op die manier onderhouden we nauw contact met onze klanten en gebruikers. Binnen het team werk je met de nieuwste technieken. PDOK en het PDOK-team zijn vooruitstrevend, grensverleggend en wordt dan ook internationaal gezien als voorbeeld. We delen onze kennis dan ook graag met andere landen of overheidspartijen. We maken niet alleen gebruik van open source software waar mogelijk, maar leveren ook een actieve bijdrage hieraan.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Golang;

  • Java/Kotlin;

  • Python;

  • PostgreSQL;

  • SQLite/spatialite en Geopackage;

  • Kubernetes op Azure;

  • Argo;

  • Tekton;

  • OGC standaarden (OGC API’s: Features, Tiles, Map; OGC Webservices: WMS, WFS, WMTS);

  • Geo metadataservices (WCS, OGC API Records);

  • Mapserver;

  • GDAL/OGR library en command line tooling;

  • Geo Informatie Systemen (bijvoorbeeld QGIS).


De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Doorontwikkeling van het bestaande PDOK platform (Golang, Java/Kotlin, Python) op een Kubernetes omgeving.

  • Doorontwikkeling van de software die ten grondslag ligt aan de OGC API’s.

  • Beheren en uitrollen van complexe gedistribueerde systemen op Kubernetes.

  • Oplossen incidenten en onderhouden bestaande oplossingen.

  • Participeren in een SCRUM team, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Waarbij het team samen met de Product Owner en gebruikers spart over een gedegen oplossing.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.;

  2. Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde opleiding IT;

  3. Uurtarief Maximaal € 90,00 exclusief btw, inclusief alle overige kosten en Fee en overige kosten;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met systeemontwikkeling en integratie (benoem duidelijk waar dit is opgedaan).;

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zowel beheer- als vernieuwingstrajecten (benoem duidelijk waar dit is opgedaan).;

  6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de te gebruiken methoden, technieken en tools (()zie Belangrijkste technieken, methoden en tools); (benoem concreet waar deze ervaring is opgedaan).

  7. Taalniveau Nederlands minimaal B2;

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:

  1. Een door de kandidaat geschreven plan van aanpak en/of motivatiebrief. Een door de kandidaat zelf geschreven beschrijvingsplan van aanpak (max. 500 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden) en geeft hierbij aan op welke wijze de geleverde expertise en competenties van de kandidaat een bijdrage leveren aan te behalen resultaten.; (40 punten)

  2. De kandidaat schrijft zelf 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). (40 punten)

  3. Kandidaat is bereid om bij wederzijds interesse en goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.  (20 punten).

Het maximale tarief
Uurtarief Maximaal € 90,00 exclusief btw, inclusief alle overige kosten en Fee en overige kosten;
Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Competenties
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

  • Resultaatgericht;

  • Klantgericht;

  • Kwaliteitsbewust;

  • In staat om zelfstandig binnen een scrumteam te werken;

  • Goede communicatieve vaardigheden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 . Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomsten zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1a Modelovereenkomst zzp, 1b Opdrachtovereenkomst indirecte zzp- er, 1c Opdrachtovereenkomst en 1d Detacheringsovereenkomst.

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Geheimhoudingsverklaring 

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht,  (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur