Begindatum:
10 apr 2023Einddatum:
30 jun 2023Uren per week:
36-40Publicatiedatum:
15 mrt 2023Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl
Opdrachtomschrijving
De primaire verantwoordelijkheid van de projectmanager is er voor te zorgen dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s) realiseert die in het plan dan wel de business case zijn gedefinieerd. Dit doet de projectmanager door te structureren, actief invulling te geven aan het managen van de verwachtingen, sturing te geven aan de teams en het organiseren van de besluitvorming.
De projectmanager is in staat (grote) projecten te organiseren, te managen en resultaten te leveren die de beoogde verandering moet realiseren. Hij/zij heeft de regie over alle activiteiten die nodig zijn om resultaten voor de geplande verandering te realiseren. Hij/zij maakt hierbij continu de afweging tussen tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s. De projectmanager legt verantwoording af aan de opdrachtgever/stuurgroep en heeft de dagelijkse leiding van het project, binnen de vastgelegde beperkingen. De projectmanager onderhoudt het contact met productowner(s)/productmanager/procesmanager, opdrachtgever en overige stakeholders om een vloeiend proces te waarborgen en beslissingen conform de projectgovernance voor te bereiden. Projecten zijn veelal (maar niet in alle gevallen) gericht op het behalen van resultaten voor doelstellingen zoals geformuleerd in een business case of op het voorbereiden dan wel doorvoeren van veranderingen in de lijnorganisatie en het uitvoerbaar maken van innovaties.
Opdrachtomschrijving specifiek
CIAM (Customer Identity and Accest Management System)
De opdracht bestaat uit het begeleiden van het traject voor een introductie en implementatie van een CIAM. De huidige inrichting is verdeeld over diverse systemen en kenmerkt zich door legacy en architectural debt. De bestaande inrichting stamt uit 2006, is een on-prem oplossing met veel maatwerk. Nieuwe inzichten en functionele wensen vragen om een herinrichting op basis van actuele architectuur principes.
De fasering van het traject bestaat uit drie fasen:
Deze aanvraag richt zich in eerste instantie op de marktconsultatie en het opstellen van de Business Case en stukken voor de Aanbesteding. De beide verlengingen zijn voorzien voor de aanbesteding en de implementatie, waarin de beoogd projectmanager een rol kan spelen
Mijn Omgeving
Binnen Mijn Omgeving wordt invulling gegeven aan de verdere doorontwikkeling van functionaliteit om meer klant gericht te gaan werken en selfservice nader in te vullen. Dit zijn vervolgstappen in de herinrichting van de dienstverlening en online mogelijkheden. Het project is afgebakend vanuit de business case en vraagt om nader ontwerp en realisatie van de functionaliteiten. De projectmanager werkt daarbij samen met de verschillende agile teams.
Belangrijkste technieken, methoden en tools voor beide projecten:
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor een projectmanager zijn:
Specifieke taken voor de opdrachten:
CIAM
Voor de 1e fase Marktconsultatie wordt van de beoogd projectmanager verwacht:
Mijn Omgeving