Beleidsadviseur Cultuur en Erfgoed

Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht
Wat ga jij doen voor Krimpen aan den IJssel? Je wordt lid van het (beleids)team Samenleven. Dit team is verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling en -regie op kunst, cultuur, taal, sport en bewegen en evenementen. Het team bestaat uit 3 beleidsregisseurs en 1 ondersteuner.

Wat ga jij doen voor Krimpen aan den IJssel?

Reguliere taken:

  • Je bent de vraagbaak voor veel zaken rondom Kunst & Cultuur;

  • Je bent de accounthouder voor een aantal grotere en kleinere culturele instellingen zoals het streekmuseum, de lokale omroep en de muziekschool;

  • Je bent het contactpersoon voor de cultuurcoach en culturele programmering in de Tuyter;

  • Vanuit de praktijk signaleer je knel- en verbeterpunten;

  • Je bedenkt oplossingen binnen de gestelde kaders in samenhang met ander beleidsvelden;

  • Projectbegeleiding en -uitvoering maakt onderdeel uit van je werk;

  • Maandag is een vaste dag op kantoor, waar wij altijd een teammeeting hebben in de ochtend en één keer in de twee weken regulier overleg cultuur met de wethouder Cultuur en je collega.

Bijzondere taak:

  • De huidige cultuurnota moet worden vervangen en daarom zet jij de eerste stappen in het vormen van het proces rondom de nieuwe cultuurnota 2025 waarin de (mogelijke) bezuinigingen (ravijnjaar) moeten worden ‘meegenomen’.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur in het culturele werkveld in de afgelopen 5 jaar;
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
5. Beschikbaar uiterlijk per 10 februari 2025 voor 36 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker op het gebied van Cultuur (50 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beleidsmedewerker bij een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met (gemeentelijke) financiën (20 punten).

Competenties

  • Teamplayer;

  • Communicatief vaardig;

  • Flexibel;

  • Zelfstandig/verantwoordelijk;

  • Proactief;

  • Hands-on mentaliteit;

  • Resultaatgericht;

  • Ondernemend.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 januari 2025 van 13:00 tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.