Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Krimpen aan den IJssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Krimpen aan den IJssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Opdracht
Het is een zelfstandige, specialistische functie met veel in- en externe contacten, variërend van multiprobleemgezinnen tot hulpverleners in het veld (zoals gezinsvoogden, (school)maatschappelijk werkers en jeugdreclasseerders), scholen (zoals intern begeleiders, zorgcoördinatoren, directie) en het Openbaar Ministerie. Enerzijds pas je wet- en regelgeving toe, anderzijds heb je inzicht in en gevoel voor sociale maatschappelijke problematiek. Je weet dan ook de juiste balans te vinden tussen handhaving en zorg. Hierbij ligt de nadruk altijd bij preventie: ‘Licht waar het kan, zwaar waar het nodig is’. Je werkt volgens de Methodische Aanpak Schoolverzuim (MAS).
- Je bent verantwoordelijk voor het houden van toezicht op en het handhaven van de Leerplichtwet, met als doel het schoolverzuim tegen te gaan en het voortijdig schoolverlaten te voorkomen;
- Je voert gesprekken met leerlingen en hoort leerlingen en ouders. Indien nodig maak je een proces verbaal op;
- Je behandelt aanvragen van leerlingen of ouders voor schoolverlof die buiten de vakanties vallen. Dit doe je aan de hand van geldende regelgeving. Ook de aanvraag van leerlingen voor vrijstelling van de Leerplichtwet worden door jou beoordeeld en afgehandeld;
- Je onderhoudt interne en externe contacten.
De uitvoering van de leerplichtwet wordt in samenwerking met de gemeente Capelle aan den IJssel uitgevoerd. Je bent in dienst bij de gemeente Krimpen aan den IJssel, maar maakt onderdeel van het team Leerplicht Capelle/Krimpen dat onder aansturing valt van de unit Frontlijn van gemeente Capelle aan den IJssel.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar;
4. Maximaal uurtarief van € 80,00 exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee externe partij;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbaar in het bezit van een BOA bevoegdheid voor leerplicht (40 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leerplichtambtenaar; (40 punten);
7.Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 10 jaar (20 punten).
Competenties
- Besluitvaardig;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Zelfstandige en in team kunnen werken;
- Plannen en organiseren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 april 2025 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.