Juridisch medewerker (secretaris)

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.

Opdracht

  • Bezwaarschriften algemeen en ruimtelijk domein (bijvoorbeeld over laadpalen, omgevingsvergunningen, subsidies) informeel behandelen indien mogelijk;

  • Eenvoudige besluiten afhandelen als ambtelijk hoorder;

  • Commissiezittingen inhoudelijk voorbereiden;

  • Tijdens de zitting optreden als secretaris;

  • Adviezen opstellen voor de commissie bezwaarschriften;

  • Contacten onderhouden tussen de commissie, de vakafdeling en de bewoner(s);

  • Je bewaakt de voortgang van de bezwaarprocedures en de daarbij horende termijnen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen.
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch medewerker;
3. Minimaal een afgeronde juridische HBO Bachelor opleiding;
4. Aantoonbare werkervaring met het behandelen en verwerken van Bezwaarschriften;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Secretaris van de Bezwaarschriftencommissie binnen de volgende vakgebieden:  algemeen bestuursrecht (zoals Awb, Wob/Woo, APV en BRP) en het ruimtelijk domein (zoals Omgevingswet, Wabo, verkeersbesluiten) in de afgelopen 7 jaar (max. 45 punten, 15 punten per onderdeel):
- Minimaal 3 jaar werkervaring binnen alle 2 de vakgebieden in de afgelopen 7 jaar (45 punten);
- Minimaal 3 jaar werkervaring binnen ruimtelijk domein in de afgelopen 7 jaar (30 punten);
- Minimaal 3 jaar werkervaring binnen algemeen bestuursrecht in de afgelopen 7 jaar (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met premediation in de afgelopen 3 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels een voorbeeld) (20 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch medewerker bij een gemeente (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van en het inhoudelijk voorbereiden van zittingen van de commissie (10 punten).

Competenties
Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.

Visie
Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat op je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 februari 13:00 uur – 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur