Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
3 mrt 2025Einddatum:
3 jul 2025Uren per week:
12Publicatiedatum:
12 feb 2025Opdracht
Je levert als jurist APV en bijzondere wetten een bijdrage aan een veilige en leefbare gemeente. Hierin werk je samen met toezichthouders en vergunningsverleners binnen het domein Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Vanuit huis of kantoor verricht je diverse juridische werkzaamheden op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid, lokale verordeningen en enkele bijzondere wetten (zoals de Alcoholwet). Je verzorgt vooraanschrijvingen, behandelt zienswijzen, stelt handhavingsbeschikkingen op en behandelt bezwaar- en beroepschriften. Ook ben je secretaris van de weekmarkt. Je houdt de ontwikkelingen binnen je vakgebied goed in de gaten, informeert collega’s hierover en doet verbetervoorstellen. Het zwaartepunt in deze functie ligt op de werkzaamheden op het gebied van de APV en bijzondere wetten. Als je ook ervaring hebt als handhavingsjurist (omgevingsrecht), dan is dat een pré.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een juridische functie;
3. Aantoonbare kennis door middel van werkervaring en/of een afgeronde opleiding/cursus over APV-zaken, bijzondere wetten en handhavingsprocedures, de Algemene wet bestuursrecht;
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een juridische functie (25 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met APV-zaken, bijzondere wetten en handhavingsprocedures, de Algemene wet bestuursrecht (25 punten);
7. Aantoonbare ervaring met het verzorgen van vooraanschrijvingen, het behandelen van zienswijzen, het opstellen van handhavingsbeschikkingen én het behandelen van bezwaar- en beroepschriften (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist (5 punten).
Competenties
Oordeelsvorming: Weegt gegevens en mogelijke handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordelingen te komen;
Verantwoordelijk: Komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen;
Analytisch vermogen: Signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens;
Klantgericht: Weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn;
Kwaliteitsgericht: Is zich ervan bewust dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau. Streeft naar continue kwaliteitsverbetering.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.