Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
28 tot 36Publicatiedatum:
25 apr 2025“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden en verantwoordelijkheid.
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.
Opdracht
Als kwaliteitsmedewerker coach en begeleid je de medewerkers van de Uitkerings- en Debiteurenadministratie.
Je voert casusbesprekingen en caseload- en workloadgesprekken;
Je bent sparringpartner en beslissingsbevoegde bij lastige casussen;
Je beheert de processen die de administraties inkomen uitvoeren;
Je identificeert en stelt risico’s vast in processen aan de hand van signalen van medewerkers, controles en data;
Je coördineert werkzaamheden en je denkt mee in (beleids)ontwikkelingen;
Je voert kwaliteitscontroles uit aan de hand van lijstwerk en het KIC systeem. Daarnaast verricht je kwalitatief en kwantitatief onderzoek en stelt rapportages op;
Je draagt bij aan het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving, werkprocessen en werkafspraken;
Je werkt nauw samen met de collega’s van de administraties, teamleider, regisseurs, collega kwaliteitsmedewerkers en functioneel beheerders.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarden zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker (Uitkerings- en Debiteurendministratie) bij een gemeentelijke organisatie;
4. Aantoonbare werkervaring met de Uitkeringsadministratie, Debiteurenbeheer, Verhaal en Beslaglegging;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Inkomen en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan;
6. Beschikbaar om te starten in mei voor gemiddeld 28 tot 36 uur;
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een Uitkerings- én Debiteurenadministratie van een gemeentelijke organisatie (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker (Uitkerings- en Debiteurendministratie) bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4Inkomen en met het inrichten van administratieve processen, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van Werk en Inkomen, de Participatiewet en de uitvoering hiervan, licht dit kort toe in het cv (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je ben sterk in coachen en toetsen en weet hoe je mensen op een overtuigende manier kan adviseren.
- Verantwoordelijkheid;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Klantgerichtheid;
- Kwaliteitsgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 19/20. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.