Controller

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
120 32 - 36 Utrecht

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 apr 2025

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.
https://vru.nl/wij-zijn-de-vru/

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Omschrijving van de opdracht
Controller voor de tijdelijke taken voor de opvang van asielzoekers, aangevuld met andere control werkzaamheden binnen de organisatie.

  • Je stelt in samenwerking met de managers financiële budgetten en prognoses op en beheert en bewaakt deze;

  • Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;

  • Je stelt de begroting en verantwoording op voor de bevoorschotting, declaratie/afrekening van de middelen voor de tijdelijke taken in opdracht van het rijk en stemt dit af met de betrokken partijen;

  • Je hebt een toetsende en adviserende rol ten aanzien van plannen, investerings- en beleidsvoorstellen en weet inhoud en geld goed te verbinden;

  • Je stelt financiële rapportages en analyses op. Je identificeert op basis daarvan trends, kansen en risico’s en adviseert daarover;

  • Samen met je collega’s zorg je voor de totstandkoming van de organisatie brede P&C producten, zoals de begroting, de jaarstukken, de jaarplannen en de tussentijdse rapportages voor het managementteam en het bestuur;

  • Je ziet toe op de naleving van wet- en regelgeving en de juiste administratieve verwerking van financiële mutaties;

  • Je voert interne controles uit en adviseert over het verbeteren van de interne beheersing.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als controller bij een overheidsorganisatie;

  3. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 voor minimaal 32 uur per week.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als business controller bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling zoals veiligheidsregio (30 punten);

  2. Aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met (subsidie)verantwoording richting rijk (15 punten);

  3. Aantoonbare kennis van Wet- en regelgeving Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) provincies en gemeenten (10 punten);

  4. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau in de richting van bedrijfseconomie of accountancy (10 punten);

  5. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkwerkverkeer én parkeerkosten (15 punten);

    • Tot € 100,- (15 punten);

    • Van € 101,- tot € 110,- (10 punten);

    • Van € 111,- tot € 120,- (5 punten);

    • Meer dan € 120,- (0 punten).

Competenties

  • Praktisch/hands-on ingesteld;

  • Sterk analytisch vermogen;

  • Oplossingsgericht;

  • In staat om gestructureerd/projectmatig te werken;

  • Teamspeler; verbindend en gericht op samenwerking;

  • Strategisch denkvermogen;

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

 Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,05 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De fysieke/ digitale gesprekken bij de VRU zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 25 april 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 28 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe partij, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe partij is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur