Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
8 aug 2024Einddatum:
-Uren per week:
20 tot 32Publicatiedatum:
3 jul 2024Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Opdracht
Toekomst Sociaal Domein is een samenwerkingsverband van de gemeenten Leidschendam-Voorburg, Lansingerland, Wassenaar en Zoetermeer. Binnen dit samenwerkingsverband zijn de Wmo producten begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf ingekocht en wordt gezamenlijk contractmanagement hierop gevoerd. Voor dit samenwerkingsverband zoeken wij een ervaren proactieve voorzitter. Een natuurlijke verbinder, die weet wat het inhoudt om binnen een politiek-sensitieve omgeving te opereren. De voorzitter draagt zorg voor uitvoering van een gezamenlijke strategie op contractmanagement en bewaakt tegelijkertijd de afstemming met en ruimte voor lokaal beleid en belangen.
Hoofdtaken
- Coördineren en uitvoeren bestuurswerkzaamheden, voorbereiding, coördinatie en voorzitten van overleggen op zowel bestuurlijk, beleids- als beheer-niveau en met externe partijen;
- Bewaken bestuurlijke lijn, stimuleren en motiveren deelnemers;
- Advisering (bestuurlijke) besluitvorming en strategische keuzes;
- Vertegenwoordiging van de samenwerking naar binnen en buiten;
- Voorbereiden en coördineren van de jaarlijkse indexatie van de tarieven;
- Aansturend contractbeheerder, administratieve ondersteuning;
- Aansturen jaarlijkse verantwoording aanbieders (productieverantwoording en accountantsverklaring);
- Zorgdragen voor borging van evenredige inzet en vertegenwoordiging van en door de vier gemeenten.
Subtaken
De voorzitter is de spil binnen dit samenwerkingsverband. Van hem/haar wordt verwacht dat hij/zij de landelijke en regionale ontwikkelingen volgt. Deze vertaalt naar TSD-niveau en draagvlak creëert bij de vier gemeenten voor inhoudelijke voorstellen richting directeuren, bestuur of dienstverleners en evenredige inzet vanuit de samenwerkende gemeenten bewaakt. Daarnaast is de voorzitter degene die contact onderhoudt en afstemt met de TSD-gemeenten. Hij/zij is het aanspreekpunt voor dienstverleners, draagt zorg voor juridische afhechting van vragen dienstverleners en voor het opvangen en oppakken van signalen van dienstverleners en gemeenten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
2. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee Flexender;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de rol van voorzitter binnen het Sociaal Domein;
4. Beschikbaar per 1 augustus 2024 voor minimaal 20 uur per week.
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met contractmanagement (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol met een intergemeentelijke samenwerking op het gebied van sociaal domein (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in als voorzitter binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke instelling (35 punten);
8. Een aantoonbaar afgeronde aanvullende training/opleiding op het gebied van projectmanagement (5 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het coördineren en uitvoeren van bestuurswerkzaamheden, voorbereiding, coördinatie en voorzitten van overleggen op zowel bestuurlijk, beleids- als beheer-niveau en met externe partijen (10 punten).
Competenties
- Goed kunnen samenwerken, motiveren, verbinden van regionale en lokale belangen van gemeenten;
- Bestuurlijke affiniteit;
- Kennis van het werkveld;
- Organisatievermogen;
- ‘Hands-on’ mentaliteit;
- Proactief en koersvast, maar met oog voor lokale nuance.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij. In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 29 (15 t/m 19 juli 2024). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp´er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.