WOZ taxateur woningbezwaren/niet woningbezwaren

Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum in totaal 40 Drenthe

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

in totaal 40

Publicatiedatum:

9 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.

Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Opdracht
We zijn op zoek naar een woningtaxateur en een niet-woningtaxateur die ondersteunen bij het afhandelen van de WOZ-bewaren. Dit zal spelen in de periode maart t/m augustus. Daarnaast is het fijn als de niet-woningtaxateur op afroep beschikbaar is in de overige maanden van het jaar voor specifieke taxaties of ondersteuning bij de herwaardering.

Woningtaxateur
De opdracht omvat:

  • Afhandelen van woningbezwaren;

  • Drie dagen per week, 24 uur (minimaal 2 dagen op kantoor);

  • Minimaal vier maanden werk, daarna afhankelijk van het aantal bezwaren;

  • Je werkt met het programma Key2belastingen;

  • Beoordelen van bezwaar, schrijven van een concept-uitspraak, waardematrix maken.

Niet-Woningtaxateur
De opdracht omvat:

  • Afhandelen niet-woningbezwaren;

  • Twee dagen per week, 16 uur (minimaal 1 dagen op kantoor);

  • Minimaal vier maanden werk, daarna afhankelijk van het aantal bezwaren;

  • Je werkt met het programma Key2belastingen.

  • Beoordelen van een bezwaar, schrijven van een concept-uitspraak, waardematrix maken;

Verder is de kandidaat op afroep beschikbaar voor niet-woningtaxaties.

De afgelopen jaren zat dit op gemiddeld 100 uur per jaar.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding WOZ taxateur;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het afhandelen van woningbezwaren en/of niet woningbezwaren.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het afhandelen van woningbezwaren en/of niet woningbezwaren. (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van bezwaar, schrijven van een concept-uitspraak en het opstellen van een waardematrix (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Key2belastingen (Centric) (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is) (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het stelsel van basisregistraties WOZ/BAG (15 punten).

Competenties

  • Vakbekwaam;

  • Zelfstandig in een team kunnen werken;

  • Planmatig werken;

  • Communicatief vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 januari 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur