Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
7 mrt 2025Organisatie
Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.
Je komt te werken bij het Team Ruimte (ca. 17 medewerkers). Dit is een van de drie teams binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Flexibiliteit, samenwerking en een aanpakkersmentaliteit kenmerken ons team. De sfeer is informeel, open en collegiaal.
Opdracht
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening, ben je verantwoordelijk voor de meer ingewikkelde beleids- en adviesonderwerpen op het gebied van ruimtelijke ordening. Je beschikt over grondige kennis van het omgevingsrecht en de Omgevingswet in het bijzonder. Met jouw kennis en ervaring adviseer je het gemeentebestuur en je collega’s over ruimtelijke vraagstukken en begeleid je ruimtelijke plannen en omgevingsvergunningprocedures. Je behandelt eventuele bezwaar- en beroepszaken. Ook beoordeel je nieuwe initiatieven en sta je in contact met initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden. Met jouw expertise en ervaring stel je waar nodig nieuw (ruimtelijk) beleid op en lever je een bijdrage aan de visievorming binnen de gemeente. Daarnaast geef je uitvoering aan de verdere implementatie van de Omgevingswet binnen onze gemeente, waarbij je het voortouw neemt en de trekker bent voor het inrichten van het Omgevingsplan. Je bent bekend met toepasbare regels en de rol van regelanalist. Je helpt daarbij de gemeente om deze functie in te richten. Ook binnen het team lever je een creatieve en enthousiasmerende bijdrage. Samen bouwen we aan een projectmatige manier van werken en het realiseren van een zo goed mogelijke leefomgeving voor inwoners, bedrijven en bezoekers van Midden-Delfland.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op planologisch en/of juridisch gebied;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als (beleids) medewerker binnen het vakgebied Ruimtelijke Ordening;
3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker/ adviseur op het gebied van RO met ruimtelijke procedures binnen een gemeente.
Gunningscriteria (weging)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het wijzigen van omgevingsplan (regels) en de wijzigingen digitaal in procedure te brengen, licht dit duidelijk toe (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker/ adviseur op het gebied van RO met ruimtelijke procedures binnen een gemeente (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van de inrichting van het Omgevingsplan (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in een politiek bestuurlijke omgeving (10 punten).
Competenties
- Je bent bekend met het werken voor een gemeente en weet jouw plannen akkoord en gedragen te krijgen;
- Goede communicatieve vaardigheden (op diverse niveaus);
- Analytisch;
- Slagvaardig;
- Bestuurlijke en organisatiesensitiviteit;
- Projectleiderskwaliteiten;
- Verantwoordelijksbesef(gevoel);
- Verbindend.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 18 maart van 12:30 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.