Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
12-24Publicatiedatum:
11 mrt 2025Organisatie
Midden-Delfland is een informele, laagdrempelige organisatie, met korte communicatielijnen. We kennen flexibele werktijden, zodat je werk en privé goed op elkaar af kunt afstemmen.
Als planeconoom ben je onderdeel van de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Deze afdeling bestaat uit collega’s die zich bezighouden met vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening en milieu, landschap en locatieontwikkeling. Je bent werkzaam binnen het team Locatieontwikkeling, Dit team werkt projectmatig aan diverse ruimtelijke ontwikkelingen. Het team werkt nauw samen met de andere teams en andere afdelingen binnen de organisatie.
Opdracht
Grondexploitatie
Je draagt bij aan voortgang in realisatie van ruimtelijke plannen. Dit doe je door zorg te dragen voor of bij te dragen aan:
de financiële, planeconomische invulling (o.a. opstellen van haalbaarheidsanalyses, effectrapportages, exploitatiebegrotingen, varianten afwegingen, advisering grondprijzen, rendementsberekeningen, begrotingen voor projectontwikkeling).
Het (mede) voeren van onderhandelingen over gronduitgifte of –aankoop;
het opstellen, voorbereiden en beheren van grondexploitaties, grondexploitatieplannen,
onderbouwing grondprijsadviezen en onderhandeling over gronduitgifte of grondaankoop;
de jaarlijkse herziening van de grondexploitaties.
Je adviseert in eerste instantie de projectleider. Maar ook advisering van andere collega’s en portefeuillehouder hoort bij je rol.
Erfpacht
Je draagt bij aan onderhoud van, en adviseert over erfpachtadministratie en erfpachtuitgifte.
Gronden
Beheer van strategische gronden en strategisch vastgoed.
Kostenverhaal
Je draagt bij aan kostenverhaal bij particuliere initiatieven of grondexploitaties. Dit doe je samen met collega’s van andere taakvelden. Tevens ondersteun je o.a. collega’s van ruimtelijke ordening hierin. Ook draag je zorg voor een goede vastlegging en invordering van gemaakte kosten.
Processen, beleid en informatie
Daarnaast draag je vanuit planeconomie bij aan eventuele verbetering van interne processen, beleid en informatiestromen met betrekking tot planeconomie, projectadministratie en grondexploitaties, mede in verband met verantwoording binnen de planning & control cyclus.
Je bent bereid om in voorkomende gevallen de gemeente ’s avonds te vertegenwoordigen bij bijvoorbeeld commissievergaderingen, klankbordgroepen en informatieavonden.
Fysieke Aanwezigheid
Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis is voor sommige taken noodzakelijk of voor de samenwerking wenselijk. Dit is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden en de afspraken die met de leidinggevende van de gemeente gemaakt worden. Een combinatie van fysieke aanwezigheid en locatieonafhankelijk werken is mogelijk.
Minimumeisen / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
Beschikbaar per 1 april 2025 voor gemiddeld 12 tot 24 uur per week, met een vaste beschikbaarheid op dinsdag en donderdag;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met grond(prijs)beleid en (Meerjarenprogramma) Grondexploitaties;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planeconoom binnen een gemeente;
Gunningscriteria / wensen (weging)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële controle en actualisering van grondexploitaties, benoem waar deze is opgedaan (30 punten);
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (met ondersteuning vanuit een adviesbureau) (35 punten);
Minder dan 1 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (0 punten);
1 tot 2 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (15 punten);
2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (25 punten);
meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (35 punten).
Aantoonbare werkervaring met Grondzaken binnen een gemeente met strategiebepaling voor onderhandeling, advisering over o.a. :
huur-, koop-, samenwerkings- of anterieure overeenkomsten;
advisering over grondverwervings- en gronduitgiftebeleid
advisering over privaat- of publiekrechtelijk kostenverhaal.
Licht dit duidelijk toe in het cv ( 25 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met applicatie Totallink, benoem waar deze is opgedaan (10 punten).
Competenties
Analytisch;
Accuraat;
Flexibel;
Klantgericht;
Resultaatgericht.
Functieschaal
De functie van planeconoom is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
Tenminste 1, maximaal 2.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr , waarbij beschikbaarheid op Di en Do in beginsel vereist is. Afwijkingen in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in week 13. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”